Wydział Inwestycji
Osoba kierująca komórką: | Arkadiusz Trzeciak |
Adres: | al. Marszałka Piłsudskiego 52/54, 81-382 Gdynia |
Nr pokoju: | 230, piętro II |
Nr telefonu: |
58 668-83-00 |
E-mail: | wydz.inwestycji@gdynia.pl |
Do zadań Wydziału Inwestycji, realizowanych w zakresie zarówno gminy, jak i powiatu, należy prowadzenie inwestycji własnych Miasta i zleconych Miastu oraz zadań związanych z organizacją ruchu, w szczególności zaś: 1. przygotowywanie wieloletnich planów inwestycyjnych w oparciu o propozycje właściwych merytorycznie wydziałów, 2. przygotowywanie projektu planu inwestycji do budżetu Miasta na dany rok, 3. udział w wykonaniu przepisów ustawy o ułatwieniach w przygotowaniu i realizacji inwestycji mieszkaniowych oraz inwestycji towarzyszących, 4. ustalenie zakresu opracowań projektowych niezbędnych do realizacji zadań w poszczególnych latach, 5. przygotowywanie i przeprowadzanie wyboru wykonawców prac projektowych, ekspertyz, wydzieleń geodezyjnych oraz innych, 6. przygotowywanie do zawarcia umów z wykonawcami o wykonanie prac projektowych, ekspertyz, opracowań geodezyjnych i innych, egzekwowanie właściwego i terminowego wykonania tych umów oraz ich rozliczanie, 7. uzyskiwanie decyzji administracyjnych niezbędnych dla właściwego prowadzenia procesu przygotowania inwestycji do realizacji, 8. przygotowywanie spraw związanych z pozyskiwaniem terenów przewidzianych pod inwestycje, umów dzierżaw terenów, niezbędnych dla właściwej realizacji inwestycji, 9. współpraca z komórkami organizacyjnymi Urzędu Miasta oraz właściwymi miejskimi jednostkami organizacyjnymi, odpowiedzialnymi za prawidłowe funkcjonowanie infrastruktury, w spełnieniu warunków stawianych przez nie na etapie przygotowywania i uzgadniania dokumentacji; udział w radach technicznych w trakcie opracowywania dokumentacji oraz ocena kompletności dokumentacji i uzgodnień, 10. sporządzanie okresowych i rocznych sprawozdań ze stanu przygotowania i realizacji inwestycji, 11. koordynacja zadań inwestycyjnych Miasta i inwestorów zewnętrznych poprzez uzgadnianie dokumentacji projektowej, 12. przygotowywanie i przeprowadzanie, w trybie ustawy o zamówieniach publicznych, wyboru wykonawców robót budowlano-montażowych, 13. przygotowywanie do zawarcia umów o realizację robót, sprawowanie nadzoru autorskiego oraz egzekwowanie właściwego i terminowego wykonania tych umów oraz ich rozliczanie, 14. przygotowywanie do zawarcia umów dzierżawy, niezbędnych dla właściwej eksploatacji zrealizowanych inwestycji, 15. współpraca z nadzorem inwestorskim i autorskim nad realizacją inwestycji, uczestniczenie w przekazywaniu placu budowy, odbiorach częściowych końcowych oraz przekazywaniu inwestycji użytkownikom i przeglądach gwarancyjnych, 16. przekazywanie do Wydziału Środowiska, w terminie do 25 stycznia każdego roku, informacji o zrealizowanych inwestycjach, ujętych w planach gospodarowania wodami w obszarach dorzeczy i planach zarządzania ryzykiem powodziowym, 17. prowadzenie spraw związanych z Lokalnymi Inicjatywami Inwestycyjnymi, 18. koordynacja wyznaczonych działań pomiędzy komórkami Urzędu, jednostkami organizacyjnymi Miasta i podmiotami sektora kolejowego w zakresie przygotowania zadań inwestycyjnych, 19. współpraca przy opracowaniu strategii rozwoju Miasta, 20. prowadzenie spraw po stronie Miasta, związanych z realizacją przez inwestorów obowiązków wynikających z art. 16 ustawy o drogach publicznych, 21. opiniowanie i uzgadnianie dokumentacji projektowych, w tym projektów nowych układów komunikacyjnych, zjazdów, sieci infrastruktury (kanalizacji deszczowej, kanalizacji sanitarnej, oświetlenia ulic, sieci wodociągowych, ciepłowniczych, energetycznych, gazowych, telekomunikacyjnych i innych), 22. wydawanie decyzji administracyjnych na lokalizację w pasie dróg publicznych: zjazdów, urządzeń i obiektów budowlanych niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami, 23. opiniowanie i uzgadnianie lokalizacji urządzeń, obiektów i zjazdów w pasie drogowym dróg wewnętrznych, 24. zgłaszanie wniosków i uwag, wydawanie uwarunkowań i uzgadnianie: decyzji o warunkach zabudowy i decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego; miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego w zakresie rozwoju sieci dróg, gospodarki komunalnej; odwodnienia, 25. prowadzenie spraw związanych z kategoryzacją dróg publicznych, 26. opiniowanie wniosków o dzierżawę, kupno i sprzedaż oraz opiniowanie projektów podziałów nieruchomości - działek położonych na terenie Gminy Gdynia, 27. uczestniczenie w naradach technicznych na etapie projektowania i wykonawstwa robót w zakresie inwestycji drogowych, 28. wydawanie warunków technicznych: przyłączenia do miejskiej sieci kanalizacji deszczowej; dotyczących regulacji rzek i potoków; na budowę oraz przebudowę dróg; na budowę oraz przebudowę miejskiej sieci kanalizacji deszczowej i miejskiej sieci oświetlenia, 29. koordynacja merytoryczna spraw dotyczących realizacji inwestycji niedrogowych związanych z budową lub przebudową dróg publicznych, sporządzanie w tym zakresie umów drogowych, 31. rozpatrywanie, opiniowanie i zatwierdzanie wniosków i projektów docelowej organizacji ruchu drogowego w zakresie oznakowania drogowego, sygnalizacji świetlnej i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, 32. analizowanie istniejącej organizacji ruchu pod względem zgodności z obowiązującymi przepisami, porządku i bezpieczeństwa publicznego oraz efektywności, podejmowanie decyzji o zmianach w oznakowaniu dróg, 33. opiniowanie projektów układów komunikacyjnych oraz innych projektów i przedsięwzięć mających wpływ na zarządzanie ruchem i bezpieczeństwo ruchu drogowego, 34. opracowywanie i wdrażanie w ramach bieżącej działalności środków poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego i współdziałanie z innymi jednostkami w tym zakresie, 35. przekazywanie zatwierdzonych projektów organizacji ruchu do realizacji, 36. prowadzenie ewidencji zatwierdzonych projektów organizacji ruchu, 37. współpraca z Policją, Strażą Miejską i innymi jednostkami realizującymi zadania z zakresu ochrony bezpieczeństwa i porządku publicznego w ruchu drogowym, 38. współpraca z Zarządem Dróg i Zieleni i Zarządem Komunikacji Miejskiej w sprawach dotyczących organizacji ruchu, 39. współpraca z radami dzielnic, stowarzyszeniami i organizacjami w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, 40. pozyskiwanie i analiza danych o zdarzeniach drogowych, 41. sporządzanie planów i projektów docelowej organizacji ruchu, 42. nadzór nad zgodnością wprowadzonej organizacji ruchu z zatwierdzoną dokumentacją projektową, uczestnictwo w tym zakresie w odbiorach drogowych robót inwestycyjnych, 43. zlecanie analiz bezpieczeństwa oraz realizacja wniosków i zaleceń z nich wynikających, 44. udział w przygotowywaniu opinii dotyczących ustaleń miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, 45. koordynowanie i udział w pracach Komisji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, 46. zatwierdzanie projektów czasowej organizacji ruchu drogowego, 47. prowadzenie spraw dotyczących zezwoleń na imprezy, które powodują utrudnienie ruchu lub wymagają korzystania z drogi w sposób szczególny, 48. uzgadnianie procesji, pielgrzymek lub innych imprez o charakterze religijnym na drogach publicznych w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego, 49. przygotowywanie pod względem organizacji ruchu zabezpieczenia imprez i uroczystości państwowych i miejskich, 50. sporządzanie planów czasowej organizacji ruchu, w wyjątkowych sytuacjach na potrzeby Miasta, 51. udział w pracach Komisji do spraw Tymczasowej Organizacji Ruchu i Zajęcia Pasa Drogowego, 52. przygotowywanie wniosków o dofinansowanie ze środków unijnych projektów dotyczących zrównoważonej rozwoju transportu i mobilności w mieście, zarządzania mobilnością i wdrażania nowych technologii w zarządzaniu mobilnością oraz ich realizacją, 53. inicjowanie rozwiązań i projektów warunkujących równoważenie rozwoju transportu w mieście; 54. inicjowanie i realizacja projektów związanych z zarządzaniem mobilnością, 55. uczestnictwo w krajowej i międzynarodowej wymianie doświadczeń i współpraca w tym zakresie, 56. opracowanie, aktualizacja i monitorowanie wdrożenia Planu Zrównoważonej Mobilności Miejskiej oraz innych istotnych dla równoważenia mobilności dokumentów strategicznych i opracowań, 57. badania w zakresie mobilności w mieście, 58. opiniowanie rozwiązań projektowych związanych z równoważeniem mobilności, 59. przygotowanie i realizacja rozwiązań w zakresie logistyki miejskiej. |
Referaty:
Sprawy do załatwienia:
- Dotacja celowa na zakup roweru elektrycznego
- Dotacja celowa na zakup roweru towarowego
- Referat Uzgodnień (zarządca drogi) - WNIOSKI
- Standardy równoważenia mobilności w projektowaniu dla Gminy Miasta Gdyni
- Wykorzystanie dróg w sposób szczególny
- Wytyczne dla wniosków o zmianę organizacji ruchu - komunikat
- Wytyczne dotyczące realizacji i odbioru miejskiej sieci oświetlenia
- Wytyczne dotyczące zagospodarowania wód opadowych i roztopowych na terenach nieruchomości zlokalizowanych w Gminie Miasta Gdyni
- Zasady współpracy przy realizacji inwestycji drogowej wraz z infrastrukturą techniczną przy udziale miasta oraz inwestora prywatnego
- Zatwierdzenie projektu czasowej organizacji ruchu
- Zawiadomienie o wdrożeniu organizacji ruchu
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający: | Urząd Miasta Gdyni |
Odpowiedzialny za treść: | Arkadiusz Trzeciak |
Wprowadził informację: | Dominika Wojtunik |
Ostatnio zmodyfikował: | Dominika Wojtunik |
Data wytworzenia informacji: | 26.05.2017 |
Data udostępnienia informacji: | 26.05.2017 |
Ostatnia aktualizacja: | 15.05.2023 |
Data aktualizacji | Czynność | Osoba |
---|---|---|
15.05.2023 12:59 | Aktualizacja treści | Dominika Wojtunik |
18.10.2022 16:07 | Aktualizacja treści | Andrzej Krymski |
31.01.2022 15:22 | Aktualizacja treści | Dominika Wojtunik |
31.01.2022 12:54 | Aktualizacja treści | Dominika Wojtunik |
31.01.2022 12:53 | Aktualizacja treści | Dominika Wojtunik |
01.08.2019 14:13 | Aktualizacja treści | Dominika Wojtunik |
01.04.2019 10:43 | Aktualizacja treści | Aleksandra Sokołowska |
22.08.2018 12:40 | Aktualizacja treści | Aleksandra Sokołowska |
22.08.2018 12:36 | Aktualizacja treści | Aleksandra Sokołowska |
22.08.2018 12:10 | Dodanie informacji | Aleksandra Sokołowska |
07.06.2018 09:01 | Aktualizacja treści | Dominika Wojtunik |
15.01.2018 08:30 | Aktualizacja treści | Dominika Wojtunik |
03.01.2018 09:00 | Aktualizacja treści | Dominika Wojtunik |
04.07.2017 12:07 | Korekta | Michał Kowalski |