Wydział Budynków
Osoba kierująca komórką: | Naczelnik Agata Hermann |
Adres: |
ul. 10 Lutego 24, 81-364 Gdynia Adres do korespondencji: Al. Marszałka Piłsudskiego 52/54, 81-382 Gdynia |
Nr pokoju: | pokój nr 202 |
Nr telefonu: |
58 668-23-00 |
Nr faxu: | 58 668-23-02 |
E-mail: | wydz.budynkow@gdynia.pl |
Wydział Budynków odpowiada za przygotowywanie i realizację inwestycji w zakresie dotyczącym gminnych budynków użyteczności publicznej, remontów gminnych budynków oświatowych i gminnych lokali użytkowych oraz za sprawy dotyczące gospodarki komunalnej. W szczególności do zadań wydziału należy: 1) przygotowanie i realizacja inwestycji dotyczących gminnych budynków użyteczności publicznej wraz z infrastrukturą techniczną, w tym: a) ustalanie zakresu opracowań projektów niezbędnych do realizacji inwestycji, b) uzyskiwanie decyzji administracyjnych niezbędnych dla właściwego prowadzenia procesu przygotowania inwestycji, c) przygotowywanie i przeprowadzanie postępowań w trybie ustawy o zamówieniach publicznych wyboru wykonawców prac projektowych i ekspertyz oraz przygotowywanie umów do zawarcia w tym zakresie wraz z ich rozliczeniem, d) uzgadnianie dokumentacji projektowej, e) przygotowywanie i przeprowadzanie postępowań w trybie ustawy o zamówieniach publicznych wyboru wykonawców robót budowlano–remontowych oraz nadzór inwestorski nad realizacją inwestycji i remontów, f) przygotowywanie umów do zawarcia na realizację robót oraz sprawowanie nadzoru autorskiego i inwestorskiego, a także egzekwowanie właściwego i terminowego wykonania tych umów wraz z ich rozliczeniem, g) współpraca z nadzorem inwestorskim i autorskim nad realizacją inwestycji oraz uczestniczenie w przekazywaniu placu budowy, odbiorach częściowych, końcowych i gwarancyjnych wraz z przekazywaniem inwestycji użytkownikom; 2) remonty i modernizacje budynków szkół, specjalnych ośrodków szkolno–wychowawczych, przedszkoli, żłobków, publicznych zakładów opieki zdrowotnej i instytucji kultury, w tym: a) przygotowywanie dokumentacji remontowej, b) nadzór inwestorski nad realizacją remontów, c) współudział w przeglądach technicznych budynków w celu realizacji remontów, d) weryfikacja dokumentacji technicznych zlecanych przez placówki, e) weryfikacja kosztorysów zlecanych przez placówki, f) opracowywanie kosztorysów inwestorskich dla potrzeb realizacji remontów i modernizacji, g) udział w odbiorach robót, h) przygotowanie planów remontów, i) wykonanie decyzji Miejskiego Komendanta Państwowej Straży Pożarnej, j) wykonanie zaleceń Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego, k) współudział w remontach budynków zabytkowych lub objętych ochroną Miejskiego Konserwatora Zabytków; 3) prowadzenie spraw związanych z remontami lokali użytkowych stanowiących własność Gminy, w tym: a) weryfikacja zakresu robót zgłaszanych do wykonania przez najemców gminnych lokali użytkowych, do rozliczenia przez najemców po rozwiązaniu umowy najmu, b) rozliczanie nakładów remontowych poniesionych przez najemców gminnych lokali użytkowych, zgodnie z zasadami ustalonymi przez Prezydenta Miasta, c) realizacja robót remontowych w gminnych lokalach użytkowych na wniosek najemców tych lokali, w zakresie wynikającym z obowiązków właściciela lokalu wraz z wyłonieniem wykonawcy, pełnieniem nadzoru inwestorskiego w ograniczonym zakresie i rozliczeniem zadania; 4) weryfikacja wniosków Budżetu Obywatelskiego; 5) realizacja zadań związanych z Budżetem Obywatelskim; 6) realizacja remontów, modernizacji i zadań inwestycyjnych ze środków rad dzielnic; 7) współpraca z komórkami organizacyjnymi urzędu oraz właściwymi miejskimi jednostkami organizacyjnymi, odpowiedzialnymi za prawidłowe funkcjonowanie infrastruktury, w spełnieniu warunków stawianych przez nie na etapie przygotowywania i uzgadniania dokumentacji oraz udział w naradach technicznych w trakcie opracowywania dokumentacji i ocena kompletności dokumentacji oraz uzgodnień; 8) przygotowanie i realizacja inwestycji w ramach programów rządowych i projektów unijnych; 9) przygotowanie i realizacja inwestycji w ramach projektów i programów proekologicznych, dotyczących energooszczędności oraz ochrony środowiska; 10) sporządzanie okresowych i rocznych sprawozdań z przygotowania i realizacji inwestycji gminnych; 11) planowanie postępowań na kolejne lata w zakresie zamówień publicznych; 12) przygotowywanie sprawozdań w zakresie zamówień publicznych; 13) prowadzenie spraw w zakresie gospodarki komunalnej: a) pozyskiwanie danych o stanie technicznym gminnych budynków mieszkalnych, b) uczestnictwo w Komisji ds. nabywania własności lokali mieszkalnych do zasobu Gminy, c) przyznawanie i rozliczanie bezzwrotnej pomocy finansowej na bieżące utrzymanie budynków prywatno–czynszowych według zasad określonych przez Prezydenta Miasta. 14) w zakresie spraw ekonomiczno–finansowych, w szczególności: a) opracowywanie i kontrola realizacji budżetu dotyczącego inwestycji, remontów i modernizacji prowadzonych przez wydział, b) prowadzenie ewidencji przeglądów gwarancyjnych dla zawartych umów, c) przygotowywanie ewidencji środków trwałych. Pracą wydziału kieruje naczelnik przy pomocy zastępcy naczelnika. |
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający: | Urząd Miasta Gdyni |
Odpowiedzialny za treść: | Agata Hermann |
Wprowadził informację: | Agnieszka Labuda-Papierowska |
Ostatnio zmodyfikował: | Gabriela Grabda |
Data wytworzenia informacji: | 19.10.2010 |
Data udostępnienia informacji: | 30.07.2021 |
Ostatnia aktualizacja: | 24.01.2023 |
Data aktualizacji | Czynność | Osoba |
---|---|---|
24.01.2023 08:58 | Aktualizacja treści | Gabriela Grabda |
24.01.2023 08:57 | Aktualizacja treści | Gabriela Grabda |
14.03.2022 10:21 | Aktualizacja treści | Gabriela Grabda |
30.07.2021 09:48 | Korekta | Gabriela Grabda |
30.07.2021 09:46 | Korekta | Gabriela Grabda |
30.07.2021 09:43 | Dodanie informacji | Gabriela Grabda |
30.07.2021 09:37 | Aktualizacja treści | Gabriela Grabda |
03.06.2020 11:09 | Aktualizacja treści | Katarzyna Kania |
03.06.2020 10:02 | Aktualizacja treści | Katarzyna Kania |
13.09.2019 13:46 | Aktualizacja treści | Katarzyna Kania |
14.05.2019 08:48 | Korekta | Katarzyna Kania |
21.03.2018 09:42 | Korekta | Agnieszka Labuda-Papierowska |
21.03.2018 09:39 | Aktualizacja treści | Agnieszka Labuda-Papierowska |