Dział Finansowo – Księgowy
Adres biura: ul. Tadeusza Wendy 15
Główny Księgowy - Tomasz Osik
pokój nr 20-A
tel. 58 776 41 26
Z-ca Gł. Księgowego - Danuta Nowakiewicz
pokój nr 20-A
tel. 58 776 41 28
Dział Finansowo-Księgowy składa się z trzech referatów:
- Referatu Dochodów
- Referatu Wydatków
- Referatu Windykacji
Do zakresu działania Referatu Dochodów należy:
- prowadzenie projektów planów finansowych;
- prowadzenie rachunkowości w ramach dochodów zgodnie z obowiązującymi przepisami;
- przygotowywanie projektów planów finansowych;
- sporządzanie sprawozdań w zakresie dochodów;
- prowadzenie likwidatury;
- obsługa kasowa płatnego parkowania (w tym sprzedaż abonamentów, kart elektronicznych, przyjmowanie opłat dodatkowych, itp.)
- sporządzanie i kontrola planów finansowych (według klasyfikacji budżetowej).
Do zakresu działania Referatu Wydatków należy:
- prowadzenie rachunkowości ZDiZ zgodnie z obowiązującymi przepisami;
- przygotowanie projektów planów finansowych;
- kontrola i analiza gospodarki finansowej ZDiZ;
- sporządzanie sprawozdań w zakresie wydatków;
- prowadzenie likwidatury;
- obsługa kasowa Zarządu Dróg i Zieleni (w tym przyjmowanie opłat za: zajęcie pasa drogowego, umieszczenie urządzeń w pasie drogowym, przejazd pojazdów nienormatywnych, itp.).
Do zakresu działania Referatu Windykacji należy:
- wystawianie upomnień i tytułów wykonawczych oraz wykonywanie innych czynności windykacyjnych zgodnie z ustawą o postępowaniu egzekucyjnym w administracji w sprawach dotyczących opłat dodatkowych z tytułu nieopłaconego postoju pojazdów samochodowych na płatnych miejscach postojowych oraz innych należności na rzecz Zarządu Dróg i Zieleni;
- współpraca z innymi komórkami merytorycznymi w celu jednolitego załatwiania spraw, wniosków i zarzutów składanych w procesie windykacji.