Sesja Nr XXXIX z dnia 27 stycznia 2010 r.
XXXIX SESJI RADY MIASTA GDYNI
27 stycznia 2010 roku
GODZ. 12.00, s. 105 UM
1. Otwarcie sesji Rady Miasta,
2. Przyjęcie porządku obrad,
3. Przyjęcie protokołu z XXXVIII sesji Rady Miasta,
4. Projekty uchwał w sprawach:
4.1 zaopiniowania Regulaminu Organizacyjnego Centrum Kultury w Gdyni, zobacz projekt,
4.2 skargi z dnia 23 grudnia 2009 roku złożonej przez Grzegorza Ślusarczyka i Annę Kuletę, reprezentowanych przez adwokata Czesława Wdowiaka, na uchwałę nr XVII/400/08 Rady Miasta Gdyni z dnia 27 lutego 2008 roku w sprawie uchwalenia Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gdyni, zobacz projekt,
4.3 wezwania do usunięcia naruszenia prawa, złożonego przez Natalię Fiodorowicz dotyczącego uchwały nr IX/227/07 Rady Miasta Gdyni z dnia 27 czerwca 2007 roku w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części dzielnicy Wielki Kack w Gdyni – tzw. Kacze Buki, zobacz projekt,
4.4 uchwalenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części dzielnicy Wielki Kack w Gdyni – tzw. Kacze Buki, zobacz projekt, zobacz załącznik
4.5 uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części dzielnicy Wiczlino w Gdyni, rejon ulicy Wiczlińskiej i tzw. Wielkiej Roli (kserokopie uwag złożonych do tego planu są do wglądu w BRM), zobacz projekt; zobacz załącznik
4.6 przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części dzielnicy Śródmieście w Gdyni, rejon ulic Jana z Kolna i Portowej, zobacz projekt; zobacz załącznik
4.7 przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części dzielnicy Śródmieście w Gdyni, rejon ulic Węglowej i Waszyngtona, zobacz projekt; zobacz załącznik
4.8 przyjęcia zasad i trybu udzielania i rozliczania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru, znajdujących się na terenie administracyjnym Gminy Miasta Gdyni, zobacz projekt
4.9 ustalenia przebiegu drogi powiatowej – Skwer Kościuszki w Gdyni, zobacz projekt,
4.10 wyrażenia zgody na pokrycie udziałów w podwyższonym kapitale zakładowym Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji sp. z o.o. z siedzibą w Gdyni wkładami niepieniężnymi (aport) w postaci prawa własności niezabudowanych nieruchomości gruntowych, zobacz projekt,
4.11 ustalenia zasad wspólnej z Gminą Miasta Gdańska i Gminą Miasta Sopotu realizacji projektu pn. „Wdrożenia Zintegrowanego Systemu Zarządzania Ruchem TRISTAR w Gdańsku, Gdyni i Sopocie”, zobacz projekt;
4.12 zmiany Uchwały Nr XVII/410/08 Rady Miasta Gdyni z dnia 27.02.2008 r. w sprawie ustalenia strefy płatnego parkowania na terenie miasta Gdyni oraz wysokości stawek opłat za parkowanie i opłaty dodatkowej oraz sposobu ich pobierania oraz wprowadzania opłaty abonamentowej, zobacz projekt
4.13 przyjęcia do realizacji Gminnego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie, zobacz projekt,
4.14 utworzenia placówki opiekuńczo-wychowawczej Rodzinnego Domu Dziecka Nr 8 w Gdyni, zobacz projekt
4.15 zamiaru likwidacji IV Liceum Profilowanego w Zespole Szkół Administracyjno-Ekonomicznych w Gdyni ul. Orłowska 57, zobacz projekt
4.16 zamiaru likwidacji V Liceum Profilowanego w Zespole Szkół Zawodowych Nr 1 w Gdyni ul. Śmidowicza 48, zobacz projekt
4.17 zamiaru likwidacji VIII Liceum Profilowanego w Zespole Szkół Zawodowych Budownictwa Okrętowego w Gdyni, ul. Energetyków 13a, zobacz projekt
4.18 zmiany nazwy Zespołu Szkół Budownictwa Okrętowego na Zespół Szkół Technicznych, nadania imienia Eugeniusza Kwiatkowskiego Zespołowi Szkół Technicznych w Gdyni przy ul. Energetyków 13A, zobacz projekt
4.19 zatwierdzenia zmian w statucie SPZOZ Miejskiej Stacji Pogotowia Ratunkowego w Gdyni przy ul. Żwirki i Wigury, zobacz projekt
4.20 ustalenia rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych na terenie Gminy Miasta Gdyni w 2010 roku, zobacz projekt; zobacz załącznik
4.21 likwidacji SPZOZ Wielospecjalistycznego Szpitala Powiatowego im. dr B.Hagera w Tarnowskich Górach przy ul. Pyskowickiej 47-51, zobacz projekt,
4.22 przyjęcia do wykonania przez Gminę Miasta Gdyni niektórych zadań publicznych z zakresu administracji rządowej związanych z przeprowadzeniem kwalifikacji wojskowej w 2010 r. na terenie Gminy Miasta Gdyni, zobacz projekt
4.23 wypłacenia dodatkowego wynagrodzenia rocznego za 2009 r. dla Prezydenta Miasta Gdyni Pana Wojciecha Szczurka, zobacz projekt
4.24 nadania nazw nowym ulicom w Gdyni, zobacz projekt
4.25 nadania Medalu im. Eugeniusza Kwiatkowskiego „ZA WYBITNE ZASŁUGI DLA GDYNI” – Medal Nr 40, zobacz projekt
4.26 nadania Medalu im. Eugeniusza Kwiatkowskiego „ZA WYBITNE ZASŁUGI DLA GDYNI” – Medal Nr 41, zobacz projekt
4.27 nadania Medalu im. Eugeniusza Kwiatkowskiego „ZA WYBITNE ZASŁUGI DLA GDYNI” – Medal Nr 42, zobacz projekt
4.28 skarg Wojciecha Krzyżanowskiego, zobacz projekt
5. Sprawozdanie z prac Komisji Oświaty.
6. Informacja o pracach Związku Komunalnego.
7. Interpelacje.
8. Informacje.
9. Wolne wnioski.
10. Ustalenie terminu następnej sesji.
11. Zakończenie obrad.
XXXIX sesji Rady Miasta Gdyni
27 stycznia 2010 r.
Projekty uchwał w sprawach:
1. zmiany statutu zakładu budżetowego – „Hala Sportowo-Widowiskowa” w Gdyni; zobacz projekt
Otwarcie obrad ogłosił Przewodniczący Rady Miasta Gdyni, radny Stanisław Szwabski.
Ad 2.Przewodniczący Komisji Statutowej, radny Andrzej Kieszek, wniósł o wniesienie w trybie nadzwyczajnym projektu uchwały w sprawie nadania nazwy ulicy. Jak uzasadnił radny Kieszek, przyczyna zastosowania trybu nadzwyczajnego wynika z późnego kontaktu z wnioskodawcą (sam projekt przygotowany został znacznie wcześniej).
Wiceprzewodniczący RMG, radny Jerzy Miotke, wniósł o wprowadzenie do porządku obrad projektu rezolucji RMG dot. ustanowienia specjalnej strefy ekonomicznej na terenie byłej Stoczni Gdynia.
- Rząd RP jest zainteresowany utworzeniem takiej strefy.
Wniosek radnego A. Kieszka przyjęto jednogłośnie: 24 gł. za. Wniosek radnego J. Miotke przyjęto jednogłośnie: 25 gł. za. Porządek obrad, zmodyfikowany w wyniku przyjętych - j.w. - zmian, przyjęto jednogłośnie: 25 gł. za. Ad 3. Wobec braku uwag Przewodniczący RMG St. Szwabski uznał protokół XXXVIII sesji za przyjęty. Ad 4.1. Treść rezolucji (patrz zał.) odczytał Wiceprzewodniczący J. Miotke. REZOLUCJA RADY MIASTA GDYNI została przyjęta jednogłośnie: 25 gł. za. Ad 4.2.Wiceprzewodnicząca Joanna Zielińska, prezentująca projekt, przypomniała o podjęciu uchwały w sprawie regulaminu rok temu. W ciągu minionego roku Centrum Kultury rozszerzyło swoją działalność, wobec czego do regulaminu należy wprowadzić nowe funkcje, które będą sprawowane w poszerzonej strukturze. Zmieniony zostaje zakres obowiązków niektórych pracowników. Zmieniają się także nazwy niektórych funkcji. Potrzeba rozszerzenia działalności centrum wynika z coraz intensywniejszego życia kulturalnego Miasta.
Radna przypomniała, iż środki w budżecie centrum zostały zwiększone, co pozwoli na zatrudnienie dodatkowych osób.
Pełna informacja – p. zał. Opinia Komisji Kultury- pozytywna UCHWAŁA NR XXXIX/854/10 RADY MIASTA GDYNI w sprawie zaopiniowania Regulaminu Organizacyjnego Centrum Kultury w Gdyni została przyjęta jednogłośnie: 25 gł. za Ad 4.3.Prezentujący projekt Wiceprezydent Marek Stępa przypomniał na wstępie, iż w listopadzie ub. r. Rada nie uwzględniła wezwań autorów skargi do usunięcia naruszenia prawa w 2. kolejnych uchwałach.
Skargi od tych samych autorów wpłynęły w wymaganym terminie, ale ani pod względem merytorycznym, ani formalnym nie zawierają w sobie niczego, co kazałoby Radzie zmienić swoje stanowisko. Skarżący kwestionują zapisy w studium, które nie jest aktem prawa miejscowego, a więc nie może być w zastosowanym trybie skarżone. W razie przyjęcia przedmiotowego projektu przez Wysoką Radę, skarga zostanie skierowana do Sądu Administracyjnego.
Opinie komisji:Komisja Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska (dalej: Komisja Gospodarki Komunalnej)- pozytywnaKomisja Strategii i Polityki Gospodarczej (dalej: Komisja Strategii)- pozytywnaKomisja Gospodarki Mieszkaniowej- pozytywna UCHWAŁA NR XXXIX/855/10 RADY MIASTA GDYNI w sprawie skargi z dnia 23 grudnia 2009 roku, złożonej przez Grzegorza Ślusarczyka i Annę Kuletę, reprezentowanych przez adwokata Czesława Wdowiaka, na Uchwałę Nr XVII/400/08 RMG z dnia 27 lutego 2008 roku w sprawie uchwalenia Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gdyni została przyjęta jednogłośnie: 25 gł. za. Ad 4.4.Wiceprezydent M. Stępa poinformował, iż autorka wezwania stawia zarzut, że nie zostały określone w planie zasady i kierunki scalania oraz podziału nieruchomości w odniesieniu do karty terenu 122, odnoszącej się do drogi lokalnej.
Zdaniem Wiceprezydenta zarzut nie jest zasadny w warstwie merytorycznej, ponieważ kształt drogi został w planie jednoznacznie zdefiniowany.
Rada może podjąć uchwałę o scalaniu i podziale nieruchomości, ale w przedmiotowym przypadku nie miałoby to uzasadnienia.
Trzeci zarzut dotyczy braku zapisów (dot. ochrony) odnoszących się do zagrożenia, jakie może stanowić osuwanie się mas ziemnych z terenu sąsiedniej działki, dla działki Pani Fiodorowicz. Wiceprezydent wskazał, iż takie zagrożenie mogłoby mieć miejsce w przypadku podjęcia na wskazanym terenie działań inwestycyjnych, jednak w ustaleniach planu przewiduje się utrzymanie dotychczasowego sposobu zagospodarowania, tj. lasu, który stanowi dostateczną ochronę.
Wiceprezydent przypomniał, iż wezwanie poprzedza możliwość złożenia skargi, która winna być skierowana do sądu administracyjnego. Pani Fiodorowicz nie czekając na rozstrzygnięcie Rady co do przedmiotowego projektu już taką skargę przygotowała (wpłynęła do urzędu).
Opinie komisji j.w. UCHWAŁA NR XXXIX/856/10 RADY MIASTA GDYNI w sprawie wezwania do usunięcia naruszenia prawa złożonego przez Natalię Fiedorowicz, dotyczącego Uchwały Nr IX/227/07 RMG z dnia 27 czerwca 2007 roku w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części dzielnicy Wielki Kack w Gdyni – tzw. Kacze Buki została przyjęta jednogłośnie: 25 gł. za. Ad 4.5.Prezentujący projekt Wiceprezydent M. Stępa wyjaśnił, iż konieczność dokonania zmiany w planie wynika z faktu, iż poprzedni plan został przygotowany w oparciu o wadliwe podziały geodezyjne. Zostały one poprawione po uchwaleniu planu. Konieczne jest więc dostosowanie rysunku planów do faktycznego stanu własności tak, aby droga publiczna usytuowana była w jak największym stopniu w obrębie działek należących do gminy.
Opinie komisji j.w. UCHWAŁA NR XXXIX/857/10 RADY MIASTA GDYNI w sprawie uchwalenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części dzielnicy Wielki Kack w Gdyni – tzw. Kacze Buki została przyjęta jednogłośnie: 24 gł. za. Ad 4.6.Jak przypomniał na wstępie prezentacji Wiceprezydent M. Stępa, Rada podjęła decyzję o przystąpieniu do sporządzania planu w sierpniu 2008 r. Projekt uzyskał wszystkie wymagane opinie i uzgodnienia, był wyłożony do wglądu w okresie od września do października, odbyła się publiczna dyskusja. Do projektu wpłynęło 21 uwag, z których 3. zostały uwzględnione w całości, 15 w części, a 3. w ogóle nie zostały uwzględnione. Te ostatnie zmierzały do celów sprzecznych z zasadami ochrony Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego. Obszar Wielkiej Roli zawarty jest w granicach parku, wobec czego wytyczne dot. ochrony tego terenu muszą być istotną przesłanką przy podejmowaniu planistycznych decyzji. Realizacja części wniosków spowodowałaby nadmierną intensyfikację zabudowy Wielkiej Roli.
Plan określa strukturę dróg publicznych, wskazano też drogi wewnętrzne.
Przyjęto ustalenie co do niewielkich uzupełnień zabudowy w obrębie Wielkiej Roli.
Ustalono zakres ochrony terenów leśnych, rolnych i źródliskowych (źródliska Potoku Wiczlino).
Ustalenia są zgodne z przyjętymi w studium założeniami dla przedmiotowego terenu.
Opinie komisji j.w. UCHWAŁA NR XXXIX/858/10 RADY MIASTA GDYNI w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części dzielnicy Chwarzno – Wiczlino w Gdyni, rejon ulicy Wiczlińskiej i tzw. Wielkiej Roli została przyjęta jednogłośnie: 26 gł. za. Ad 4.7.Wiceprezydent M. Stępa zapowiedział łączne omówienie przedmiotowego i kolejnego projektu (p. 4.8) z racji ich tematycznego powiązania.
Projekt zamieszczony w punkcie 4.7. dotyczy planu zagospodarowania dla terenów Stoczni NAUTA, która nabyła znaczącą część majątku po Stoczni Gdynia, gdzie zamierza przenieść swoją działalność. Z punktu widzenia Miasta istotne jest, aby w sąsiedztwie centrum nie powstała pustka nieobjęta regulacjami planistycznymi. Istotne jest też to, aby zbędny teren stocznia mogła sprzedać, a sprzedać będzie mogła na pewno korzystniej, jeśli będzie objęty planem.
Przed chwilą Rada przyjęła rezolucję dotyczącą tego, co pozostało po przemyśle stoczniowym. Przedmiotowy akt jest kolejnym krokiem, który wykonuje Miasto w celu optymalizacji zagospodarowania tych terenów, stworzenia miejsc pracy i danie szansy Śródmieściu Gdyni na prawidłowy rozwój.
Część terenu na zachód od ulicy Waszyngtona była objęta planem określanym jako „Plan Międzytorza”. Plan Międzytorza nie ma szans na rychłe uchwalenie, bo przeszkadzają w tym nierozwiązane kwestie prawne związane z PKP. Chodzi natomiast o to, aby całość terenów należących do Stoczni NAUTA objęta była jednym planem, bo to służyłoby lepszemu funkcjonowaniu stoczni, dlatego też tereny te wyłącza się z planu i proponuje się ich włączenie do planu będącego przedmiotem kolejnego punktu porządku obrad.
Opinie komisji j.w. UCHWAŁA NR XXXIX/859/10 RADY MIASTA GDYNI w sprawie przystąpienia do sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części dzielnicy Śródmieście w Gdyni, rejon ulic Jana z Kolna i Portowej została przyjęta jednogłośnie: 24 gł. za Ad 4.8. UCHWAŁA NR XXXIX/860/10 RADY MIASTA GDYNI w sprawie przystąpienia do sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części dzielnicy Śródmieście w Gdyni, rejon ulic Węglowej i Waszyngtona została przyjęta jednogłośnie: 24 gł. za. Ad 4.9.M. Stępa- zasady udzielania dotacji, uchwalane przez Radę, sprawdzają się bardzo dobrze i nie ma potrzeby ich zmieniania.
Wiceprezydent wyjaśnił, iż przyczyną wniesienia projektu pod obrady jest konieczność dokonania zmiany w podstawie prawnej, w związku z nowelizacją ustawy o finansach publicznych.
- Zasady udzielania dotacji pozostają niezmienione – zapewnił Wiceprezydent.
Opinie komisji j.w. Komisja Kultury- pozytywna UCHWAŁA NR XXXIX/861/10 RADY MIASTA GDYNI w sprawie przyjęcia zasad i trybu udzielania i rozliczania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru, znajdujących się na terenie administracyjnym Gminy Miasta Gdyni została przyjęta jednogłośnie: 23 gł. za. Ad 4.10Jak informował Wiceprezydent M. Stępa, Zarząd Województwa Pomorskiego nadał Skwerowi Kościuszki rangę drogi powiatowej określając jej numer, natomiast nie ustalił jej przebiegu, ponieważ jest to kompetencja Rady Miasta. W bezpośrednim sąsiedztwie powstanie Forum Kultury. Istotne jest, aby pierzeja forum przylegała do jednej ulicy.
Wiceprezydent zapowiedział, iż w najbliższym czasie będą przedkładane do rozpatrzenia przez Wysoką Radę analogiczne do przedmiotowego projekty uchwał.
Opinie komisji j.w. UCHWAŁA NR XXXIX/862/10 RADY MIASTA GDYNI w sprawie ustalenia przebiegu drogi powiatowej – Skwer Kościuszki w Gdyni została przyjęta jednogłośnie: 24 gł. za Ad 4.11Informacje dotyczące projektu, przekazane przez Wiceprezydenta M. Stępę, zgodne są z treścią załączników do protokołu.
Przewodniczący RMG poinformował., iż w paragrafie 1. w adresie PWiK błędnie podano numer – winno być: ul. Witomińska 29.
Opinie komisji j.w. UCHWAŁA NR XXXIX/863/10 RADY MIASTA GDYNI w sprawie wyrażenia zgody na pokrycie udziałów w podwyższonym kapitale zakładowym Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji sp. z o.o., z siedzibą w Gdyni, wkładami niepieniężnymi (aport) w postaci prawa własności niezabudowanych nieruchomości gruntowych została przyjęta jednogłośnie: 24 gł. za Ad 4.12Wiceprezydent Michał Guć poinformował o zamiarze podpisania porozumienia między Gdynią, Gdańskiem i Sopotem w związku z projektem, o którym mowa w tytule, tj.: „Wdrożenie Zintegrowanego Systemu Zarządzania Ruchem TRISTAR w Gdańsku, Gdyni i Sopocie”. Aby zawarcie takiego porozumienia było możliwe, niezbędne jest podjęcie przez Radę stosownej uchwały. Złożenie wniosku w konkursie dla działania 8.3 (Rozwój Inteligentnych Systemów Transportowych) wymaga uprzedniego zawarcia nowej umowy.
Opinie komisji:Komisja Samorządności Lokalnej i Bezpieczeństwa (dalej: Komisja Samorządności)- pozytywnaKomisja Gospodarki Komunalnej- pozytywnaKomisja Strategii- pozytywna UCHWAŁA NR XXXIX/864/10 RADY MIASTA GDYNI w sprawie ustalenia zasad wspólnej z Gminą Miasta Gdańska i Gminą Miasta Sopotu realizacji projektu pn.: „Wdrożenie Zintegrowanego Systemu Zarządzania Ruchem TRISTAR w Gdańsku, Gdyni i Sopocie” została przyjęta jednogłośnie: 23 gł. za Ad 4.13Prezentujący projekt Wiceprezydent M.Stępa wyjaśnił, iż przedłożenie projektu poprzedzone było przeprowadzeniem wnikliwej oceny kilkumiesięcznego funkcjonowania strefy płatnego parkowania. Strefa sprawdziła się – jej prowadzenie przyniosło pożądane efekty. Od czasu wprowadzenia strefy występuje stała rezerwa wolnych miejsc (ok. 20 %, tj. 3,5 tysiąca).
Przedmiotowy projekt jest efektem pozytywnego odniesienia się do wniosków mieszkańców. Pierwsza grupa wniosków dotyczy rozszerzenia strefy o teren Kamiennej Góry. Rozszerzenie winno sprawić, iż ludzie pracujący w Śródmieściu nie będą parkowali samochodów pod domami mieszkańców Kamiennej Góry. Takie założenie wydaje się racjonalne. Rezerwa wolnych miejsc powinna wchłonąć samochody parkujące na Kamiennej Górze.
Druga grupa wniosków mieszkańców dotyczy osób niepełnosprawnych. Chodzi o postulat nierozróżniania tych, którzy pracują i mieszkają w strefie od pozostałych osób, tylko o danie możliwości wszystkim nabywania ulgowych abonamentów „N”. Osoby dotychczas nieobjęte ulgą leczą się i korzystają z rehabilitacji w Śródmieściu. Wydaje się, że rezerwa wolnych miejsc jest tak duża, że i ta regulacja nie spowoduje powstania kłopotów z brakiem miejsc.
Opinia Powiatowej Społecznej Rady ds. Osób Niepełnosprawnych – pozytywna Opinie komisji:Komisja Samorządności- pozytywnaKomisja Gospodarki Komunalnej- pozytywnaKomisja Strategii- pozytywnaKomisja Zdrowia- pozytywnaKomisja Gospodarki Mieszkaniowej- pozytywna DEBATA:Stanowisko klubu radnych PO przedstawił radny Mariusz Bzdęga: - Klub pozytywnie opiniuje projekt w zakresie regulacji dot. rozszerzenia abonamentu dla osób niepełnosprawnych.
Przechodząc do kolejnej kwestii radny mówił: - Pan Prezydent zauważył, że Kamienna Góra stała się dużym parkingiem. Takim są też ulice Bema, Kopernika, Śląska czy Podlaska, a więc tereny dzielnic Działki Leśne i Wzgórze Św. Maksymiliana. Rozszerzenie strefy o Kamienną Górę jest więc wypychaniem problemu na wymienione ulice. Koszt rozszerzenia strefy to 1 mln. zł. Czy zwiększy się liczba etatów w biurze obsługi strefy w związku z rozszerzeniem? W momencie wprowadzania strefy mieliśmy do czynienia z protestami przedsiębiorców. Klub PO uważa, że należy zmniejszyć abonament 300-złotowy.
Radny poruszył też kwestię pojazdów jednośladowych stwierdzając, iż ich właściciele nie muszą płacić za parkowanie w innych miastach. W Gdyni grupa tych osób nie jest z obowiązku płacenia zwolniona.
Radny M. Bzdęga oświadczył: - Klub PO będzie głosował przeciw uchwale.
Do treści projektu wniosek formalny zgłosił radny Rafał Geremek - postulat o przywrócenie zapisów dotyczących osób zameldowanych na czas określony w strefie. W sierpniu Rada zniosła uprawnienia dla tych osób. Uważam to za błąd.
W imieniu klubu radnych „Samorządność” głos zabrał radny Marcin Wołek: - Wprowadzenie strefy spełniło swoje zadanie i spowodowało przywrócenie pewnego porządku w centrum Miasta. Liczba samochodów nie spada, tylko rośnie. W Gdyni jest zarejestrowanych 150 tysięcy samochodów, a przecież Gdynia jest też docelowym punktem podróży osób spoza Miasta. Jest bardzo dużo podróżnych w relacjach dzielnice – centrum. Wprowadzenie strefy we wszystkich miastach Polski zawsze wiązało się z wypychaniem samochodów poza granice strefy. Jakiekolwiek granice byśmy ustanowili, zawsze część użytkowników nie będzie chciała zapłacić. Do listy ulic dotkniętych tym zjawiskiem dodałbym jeszcze początek ulicy Morskiej (dzielnica Grabówek). Zawsze mówiliśmy, że we wprowadzeniu strefy nie chodzi o maksymalizowanie dochodów, ale o zabezpieczenie tego systemu od strony finansowej. Z informacji uzyskanych na posiedzeniach wynika, że system ten także od strony finansowej funkcjonuje nie najgorzej. Jego koszt wynika też z zastosowania nowoczesnych technologii, najnowszych nie tylko w Polsce, ale w całej Europie. Bardzo dobrze, że poszerzamy strefę i jednocześnie trochę „luzujemy” wymogi dla osób dotkniętych przez los.
W imieniu klubu „Samorządność” namawiam do poparcia projektu.
Do uwag zgłoszonych przez radnych klubu PO odniósł się Wiceprezydent M.Stępa: - Co do wniosku radnego Geremka, to już na posiedzeniu komisji stwierdziłem, że jego zasadność jest wątpliwa. Niemniej teza jest interesująca i zobowiązałem się, że zbadamy faktyczne uzasadnienie wniosku. Pan Geremek zwrócił nam uwagę, że być może gwałtowny przybór osób meldujących się w śródmieściu nie jest spowodowany chęcią szukania oszczędności w budżecie domowym, a jest to wynik ujawniania się osób, które w śródmieściu rzeczywiście mieszkały, a teraz ujawniły się, bo z ich kalkulacji wynika, że jest to dla nich korzystniejsze rozwiązanie. Być może. Obiecałem, że ten wątek ujawniania się zbadam. Gdyby ta teza sprawdziła się, zastanowimy się nad tym. Dzisiaj uwzględnienie wniosku Pana Geremka byłoby, naszym zdaniem, działaniem pochopnym.
Pan Bzdęga wymienił kilka ulic, na których – jego zdaniem – parkują osoby pracujące w śródmieściu. Być może, ale nie występuje to w takiej skali, która sprowokowałaby wnioski i uwagi mieszkańców. Nie wychwycili tego zjawiska także inspektorzy.
Generalnie nie chcemy jakiegoś nieustannego „pełzania” strefy. Nie można oczywiście wykluczyć, że strefa w przyszłości będzie się rozszerzać albo punktowo pojawiać w innych miejscach Miasta. Strefa jest sposobem rozwiązywania problemów z parkowaniem. Z dzisiejszych analiz wynika, że na razie potrzeby jej dalszego rozszerzania nie ma.
Sprawa pojazdów jednośladowych. W wielu innych kwestiach inne Miasta są jeszcze bardziej liberalne i mają takie efekty, że strefa jest tylko narzędziem fiskalnym, a wolnych miejsc nadal nie ma. My po to wprowadziliśmy strefę, żeby śródmieście lepiej funkcjonowało. Mało osób jeździ teraz małymi motorowerkami, a jeśli - to harleyami, które zajmują tyle miejsca co samochody. Nie ma więc powodów, aby ta kategoria osób miała być zwalniana z obowiązku płacenia.
Podniesiona przez Pana Bzdęgę sprawa protestów przedsiębiorców – jest to klasyczny przykład sytuacji, w której ludzie przekonują się, że nie ma się czego bać. Nikt nikogo nie zmusza do kupowania abonamentu, ale nie zmusza do tego też sytuacja. Po co go kupować, skoro nie zapewnia konkretnego miejsca? Przedsiębiorcy często parkują doraźnie, jeżdżą do klientów i okazało się, że nie mają potrzeby płacić za miejsce parkingowe. Mamy potwierdzenie tych tendencji w konkretnych liczbach. W pierwszych 2. miesiącach mieliśmy 700. właścicieli tych abonamentów, w kolejnych miesiącach liczba tych osób zmniejszała się, a obecnie jest ich ok. 300. Żadna działalność gospodarcza nie upadła z powodu abonamentu, a dowodem jest fakt, że nie było ani jednej interwencji po wprowadzeniu strefy. Przeciwnie – byliśmy już adresatami podziękowań i gratulacji.
Etatyzacja – w biurze pracuje 20. osób. To są oczywiście koszty, ale skoro mówimy o kosztach, to mówmy też o wpływach. W ciągu 5. miesięcy funkcjonowania strefy wpływy wyniosły ok. 2 000 800 zł. Koszty to suma ok. 600 tys. zł. Tak więc w ciągu tych miesięcy „odrobiliśmy” 2 000 200 zł. Oczywiście ponieśliśmy też koszt samej inwestycji i Pan Bzdęga trafnie ocenił, że wprowadzenie strefy na Kamienną Górę będzie nas kosztowało ok. 1 mln. zł., ale z kalkulacji, którą podaliśmy przy wprowadzaniu strefy wynika, że zwrot zainwestowanych środków powinien nastąpić po ok. 3. latach i to samo dotyczy inwestycji na Kamiennej Górze.
R. Geremek- teza, która legła u podstaw podjęcia w sierpniu uchwały w sensie logicznym jest tożsama z tezą, którą ja stawiam – wszystko opiera się na przypuszczeniach. Umknęła nam cała rzesza osób, które straciły uprawnienia, a były przed wejściem uchwały w życie zameldowane na czas określony. Co do „wypychania”, to cały czas podnosiliśmy potrzebę tworzenia przesiadkowych parkingów, które niwelowałyby to zjawisko. To dopiero byłby system. Uchwałę uważam za złą.
Do kwestii jednośladów nawiązał jeszcze raz radny M. Bzdęga: - Jednośladami nie są tylko duże harleye. Jest nim też skuter, coraz popularniejszy w naszym kraju.
Nawiązując z kolei do kwestii przedsiębiorców funkcjonujących w śródmieściu radny stwierdził: - Protest przedsiębiorców ciągle trwa – jest to około 450 osób. Zachęcam do wejścia na stronę internetową organizatorów tego protestu. Na pewno tak wysoki abonament nie ułatwia działalności gospodarczej i skazuje na inne formy radzenia sobie z tą sytuacją, np. na szukanie miejsc poza strefą.
- Mnie interesuje, czy zwiększy się etatyzacja w biurze obsługi. Teraz jest 20 etatów, podczas gdy w Gdańsku jest ich 6,5. Pytanie więc, czy ci pracownicy są odpowiednio dociążeni? Czy w poczet tych 20. etatów wchodzą też kontrolerzy?
Wiceprezydent M. Stępa odpowiedział twierdząco na ostatnie pytanie radnego Bzdęgi - tak, w poczet zatrudnionych osób wchodzą też kontrolerzy.
Poprawka radnego Rafała Geremka nie została przyjęta: 6/17/0 UCHWAŁA NR XXXIX/865/10 RADY MIASTA GDYNI w sprawie zmiany Uchwały Nr XVII/410/08 RMG z dnia 27 lutego 2008 r. w sprawie ustalenia strefy płatnego parkowania na terenie Miasta Gdyni oraz wysokości stawek opłat za parkowanie i opłaty dodatkowej oraz sposobu ich pobierania oraz wprowadzenia opłaty abonamentowej została przyjęta: 18/6/1 Ad 4.14Wiceprezydent Michał Guć wyjaśnił, iż program, będący przedmiotem projektu, jest podsumowaniem prowadzonych działań w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie. Różne podmioty podpisały porozumienie, w ramach którego m. in. działają zespoły interdyscyplinarne, np. zespoły rejonowe, w których spotykają się przedstawiciele instytucji, szkół, placówek zdrowia. Inny zespół – ds. przeciwdziałania patologiom - koordynuje prowadzone działania.
Program określa katalog zadań, które będą realizowane w kolejnych latach. Są to działania prowadzone w sferze profilaktyki, jak i rozwiązywania problemów tam, gdzie one już występują.
Prezydent będzie przyjmował plany wykonawcze dla poszczególnych miejskich jednostek, na kolejne lata budżetowe.
Odpowiadając na jedno z pytań zadanych na posiedzeniu komisji, dotyczącego braku prognozy budżetowej, Wiceprezydent wyjaśnił, iż wynika to z charakteru dokumentu (ma wymiar strategiczny), a także z tego, iż charakter problematyki wymaga bardzo elastycznego działania. Kolejne, cyklicznie wykonywane badania, wykazują szereg nowych aspektów problemu.
Program obowiązuje do roku 2013.
Reszta informacji – patrz zał. Opinie komisji: Komisja Samorządności- pozytywnaKomisja Zdrowia- pozytywnaM. Bzdęga- stanowisko klubu PO: co nam się podoba? Podoba nam się diagnoza problemu i próba określenia jego skali oraz zapowiedź dalszych działań diagnozujących problem. W programie dostrzega się dwa obszary, które często umykają w powszechnym myśleniu – pracę ze sprawcami przemocy i problem kobiet jako sprawczyń przemocy wobec dzieci. Podoba się nam dogłębne i szerokie określenie celów.
Nie podoba się: brak prognozy finansowej. Brakuje harmonogramu realizacji konkretnych działań. Brakuje wskaźników realizacji celów. Można przyjąć konkretne wskaźniki ilościowe, dzięki którym można monitorować np.: ile jest ofiar przemocy objętych działaniami profilaktycznymi czy terapeutycznymi, ilu sprawców, ile było interwencji, ile przypadków zgłoszono, jaka liczba wyroków zapadła z artykułu 207.
Stwierdzając, iż słabe strony nie przesłaniają stron mocnych dokumentu radny Bzdęga poinformował, iż klub radnych PO będzie głosował za przyjęciem projektu.
UCHWAŁA NR XXXIX/866/10 RADY MIASTA GDYNI w sprawie przyjęcia do realizacji Gminnego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie została przyjęta jednogłośnie: 16 gł. za. Ad 4.15Wiceprezydent M. Guć zwrócił uwagę, iż projekt jest konsekwencją przyjętej kilka lat temu polityki Miasta zmierzającej do tego, by dzieci mogły przebywać w kameralnych, rodzinnych placówkach. Dotychczas utworzono 7 takich domów. Dwa z nich są prowadzone przez organizacje pozarządowe. Z chwilą przyjęcia przedmiotowej uchwały będzie już 10 Rodzinnych Domów Dziecka. Dom dla Młodzieży jest też placówką kameralną (znalazło tam swoje miejsce 12. młodych ludzi). Największą placówką opiekuńczo - wychowawczą, jaka jeszcze funkcjonuje w Gdyni, jest Dom Dziecka przy ulicy Demptowskiej (od 30. do 40. podopiecznych), ale i tu systematycznie zmniejszana jest liczba dzieci, aby i ta placówka nabrała kameralnego charakteru.
Opinie komisji:Komisja Zdrowia- pozytywnaKomisja Samorządności- pozytywnaKomisja Oświaty- pozytywna UCHWAŁA NR XXXIX/867/10 RADY MIASTA GDYNI w sprawie utworzenia placówki opiekuńczo – wychowawczej Rodzinnego Domu Dziecka Nr 8 w Gdyni została przyjęta jednogłośnie: 20 gł. za. Ad 4.16Odnosząc się do przedmiotowego jak i dwóch kolejnych projektów Wiceprezydent Ewa Łowkiel przypomniała na wstępie, iż samorząd tworzy ofertę edukacyjną poprzez tworzenie sieci szkół ponadgimnazjalnych, natomiast o ostatecznym kształcie tej sieci decydują uczniowie. Idea tworzenia liceów profilowanych nie sprawdziła się. Tego typu licea likwidowane są w całej Polsce. W Gdyni pozostało jeszcze jedno takie liceum, które będzie funkcjonować tak długo, jak długo uczniowie będą zainteresowani kształceniem się w nim.
W szkole, której dotyczy przedmiotowy projekt, nie ma już ani jednego ucznia. Projektodawcy czekali z przedłożeniem projektu uchwały do czasu zakończenia cyklu kształcenia w szkole. Likwidacja nie niesie skutków w postaci ograniczenia etatyzacji nauczycieli. W międzyczasie powstały w tych szkołach inne klasy. Projekt uchwały, jak i dwa kolejne, mają charakter ściśle formalny i są przejawem zamiaru porządkowania sieci.
Opinia Komisji Oświaty- pozytywna (dotyczy wszystkich projektów prezentowanych przez Wiceprezydent E. Łowkiel) UCHWAŁA NR XXXIX/868/10 RADY MIASTA GDYNI w sprawie zamiaru likwidacji IV Liceum Profilowanego w Zespole Szkół Administracyjno – Ekonomicznych w Gdyni, ul. Orłowska 57 została przyjęta jednogłośnie: 19 gł. za Ad 4.17 UCHWAŁA NR XXXIX/869/10 RADY MIASTA GDYNI w sprawie zamiaru likwidacji V Liceum Profilowanego w Zespole Szkół Zawodowych Nr 1 w Gdyni, ul. Śmidowicza 48 została przyjęta jednogłośnie: 19 gł. za. Ad 4.18 UCHWAŁA NR XXXIX/870/10 RADY MIASTA GDYNI w sprawie zamiaru likwidacji VIII Liceum Profilowanego w Zespole Szkół Budownictwa Okrętowego w Gdyni, ul. Energetyków 13A została przyjęta jednogłośnie: 20 gł. za Ad 4.19Jak informowała Wiceprezydent E. Łowkiel, projekt wprowadza dwie zmiany. Zespół Szkół Budownictwa Okrętowego był niegdyś placówką resortową, prowadzoną przez stocznię. Stąd określony profil kształcenia. Placówka zmieniła swój status i stała się placówką samorządową, budującą różnorodną ofertę kształcenia.
Z inicjatywy organów szkoły powstał pomysł zmiany nazwy na Zespół Szkół Technicznych.
Jednocześnie, także z inicjatywy organów szkoły, po przeprowadzeniu odpowiedniej procedury, zaproponowano nadanie placówce imienia Eugeniusza Kwiatkowskiego – człowieka niezwykle silnie wpisanego w dzieje Gdyni. Przedmiotowa inicjatywa wpisuje się w inne działania Miasta, których celem jest upamiętnienie postaci Eugeniusza Kwiatkowskiego.
UCHWAŁA NR XXXIX/871/10 RADY MIASTA GDYNI w sprawie zmiany nazwy Zespołu Szkół Budownictwa Okrętowego na Zespół Szkół Technicznych, nadania imienia Eugeniusza Kwiatkowskiego Zespołowi Szkół Technicznych w Gdyni, przy ul. Energetyków 13 A została przyjęta jednogłośnie: 21 gł. za Ad 4.20E. Łowkiel- przedmiotową zmianę w Statucie Miejskiej Stacji Pogotowia Ratunkowego przyjęła Rada Społeczna. Stacja ma też obowiązek świadczyć usługi na terenie Kosakowa. Zmiana spowoduje, iż z chwilą gdy Wojewoda wpisze inną gminę na listę gmin korzystających z usług stacji, nie będzie potrzeby dokonywania kolejnej zmiany w Statucie.
Opinia Komisji Zdrowia- pozytywna UCHWAŁA NR XXXIX/872/10 RADY MIASTA GDYNI w sprawie zatwierdzenia zmian w Statucie SPZOZ Miejskiej Stacji Pogotowia Ratunkowego w Gdyni przy ul. Żwirki i Wigury 14 została przyjęta jednogłośnie: 20 gł. za Ad 4.21E. Łowkiel- dotychczas ustalenia dotyczące godzin pracy aptek przyjmowane były w drodze zarządzenia Prezydenta. Od roku bieżącego, w wyniku zmian w stosownej ustawie, jest to już kompetencja Rady Powiatu. Ustalenie rozkładu godzin poprzedza zasięgnięcie przez projektodawców opinii Okręgowej Izby Aptekarskiej. Gdynia od lat cieszy się opinią, iż organizacja pracy aptek jest w naszym mieście wzorowa.
Andrzej Denis- jako członek Okręgowej Rady Aptekarskiej zwracam uwagę na artykuł 94 prawa farmaceutycznego. Naszym zdaniem ten artykuł jest niezgodny z Konstytucją, ponieważ narusza zasady swobodnej działalności gospodarczej. Artykuł ten pochodzi z czasów, gdy funkcjonowały państwowe apteki. Ustawodawcy nie zadbali o uregulowanie kwestii formy wynagrodzeń. Wszyscy oczekują, że to aptekarze sfinansują koszty dyżurów. Rada Powiatu nie ma możliwości wyegzekwowania zmiany grafiku dyżurów. W Gdyni jest bardzo komfortowa sytuacja, ale w przypadku małych miasteczek prywatny przedsiębiorca jakim jest właściciel apteki, musi dyżurować 60 razy w roku (w takim miasteczku jest na ogół ok. 6. aptek). W wielu miejscowościach apteki odmówiły dyżurowania i nie ma możliwości, aby coś tu wymusić. Apel do rządzącej PO i Pani minister Kopacz, aby to prawo zmienić lub zapewnić źródło finansowania tych dyżurów, głównie w małych miejscowościach.
UCHWAŁA NR XXXIX/873/10 RADY MIASTA GDYNI w sprawie ustalenia rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych na terenie Gminy Gdynia w 2010 roku została przyjęta jednogłośnie: 20 gł. za. Ad 4.22Jak wyjaśniała przedstawiająca projekt Wiceprezydent Ewa Łowkiel, wymóg ustawowy wymaga zaopiniowania projektu przez powiaty, których choć jeden mieszkaniec był pacjentem likwidowanej placówki. W przypadku Gdyni właśnie jeden mieszkaniec był takim pacjentem. Powiat zamierza utworzyć spółkę akcyjną i prosi o pozytywne zaopiniowanie projektu uchwały w tej sprawie.
Opinia Komisji Zdrowia- pozytywna UCHWAŁA NR XXXIX/874/10 RADY MIASTA GDYNI w sprawie likwidacji SPZOZ Wielospecjalistycznego Szpitala Powiatowego im. dr B. Hagera w Tarnowskich Górach, przy ul. Pyskowieckiej 47-51 została przyjęta jednogłośnie: 20 gł. za Ad 4.23Projekt – zgodnie z treścią załącznika - przedstawiła Naczelnik Wydziału Ewidencji, pani Marzenna Umławska.
Naczelnik zapewniła, iż środki finansowe na rok bieżący, niezbędne do realizacji zadań przejętych od administracji rządowej (patrz zał. – paragr. 1), zostały przez Wojewodę Pomorskiego zabezpieczone.
UCHWAŁA NR XXXIX/875/10 RADY MIASTA GDYNI w sprawie przyjęcia do wykonania przez Gminę Miasta Gdyni niektórych zadań publicznych z zakresu administracji rządowej, związanych z przeprowadzeniem kwalifikacji wojskowej w 2010 r. na terenie Gminy Miasta Gdyni została przyjęta jednogłośnie: 20 gł. za. Ad 4.24Projekt – zgodnie z treścią załącznika – przedstawił Przewodniczący Komisji Statutowej, radny Andrzej Kieszek.
Opinie komisji:Komisja Statutowa- pozytywnaKomisja Oświaty- pozytywna UCHWAŁA NR XXXIX/876/10 RADY MIASTA GDYNI w sprawie wypłacenia dodatkowego wynagrodzenia rocznego za 2009 r. dla Prezydenta Miasta Gdyni, Pana Wojciecha Szczurka została przyjęta jednogłośnie: 18 gł. za. Ad 4.25Projekt – zgodnie z treścią załącznika – przedstawił r. A. Kieszek.
UCHWAŁA NR XXXIX/877/10 RADY MIASTA GDYNI w sprawie nadania nazw nowym ulicom w Gdyni została przyjęta jednogłośnie: 18 gł. za Ad 4.26 Na wstępie prezentacji radny A. Kieszek pogratulował osobom rekomendowanym do nadania Medalu im. Eugeniusza Kwiatkowskiego (dot. przedmiotowego i 2. kolejnych projektów uchwał).Prezentacja zgodna z treścią załącznika – treść projektu i uzasadnienie (także w przypadkach 2. kolejnych projektów).
Opinie komisji:Komisja Samorządności- pozytywnaKomisja Gospodarki Komunalnej- pozytywnaKomisja Strategii- pozytywnaKomisja Kultury- pozytywna/analogiczne opinie dla 2. kolejnych projektów/ UCHWAŁA NR XXXIX/878/10 RADY MIASTA GDYNI w sprawie nadania Medalu im. Eugeniusza Kwiatkowskiego ZA WYBITNE ZASŁUGI DLA GDYNI – Medal Nr 40 została przyjęta jednogłośnie: 22 gł. za. Ad 4.27 UCHWAŁA NR XXXIX/879/10 RADY MIASTA GDYNI w sprawie nadania Medalu im. Eugeniusza Kwiatkowskiego ZA WYBITNE ZASŁUGI DLA GDYNI – Medal Nr 41 została przyjęta jednogłośnie: 21 gł. za Ad 4.28 UCHWAŁA NR XXXIX/880/10 RADY MIASTA GDYNI w sprawie nadania Medalu im. Eugeniusza Kwiatkowskiego ZA WYBITNE ZASŁUGI DLA GDYNI – Medal Nr 42 została przyjęta jednogłośnie: 22 gł. za Ad 4.29Projekt – zgodnie z treścią załącznika - przedstawił Przewodniczący Komisji Rewizyjnej, radny Marek Łucyk.
Projekt – wyjaśniał Przewodniczący St. Szwabski – został wniesiony pod obrady Rady na wniosek Wojewody Pomorskiego.
UCHWAŁA NR XXXIX/881/10 RADY MIASTA GDYNI w sprawie skarg Wojciecha Krzyżanowskiego została przyjęta jednogłośnie: 23 gł. za Ad 4.30Prezentujący projekt r. A. Kieszek poinformował o pozytywnej opinii Rady Dzielnicy Dąbrowa.
UCHWAŁA NR XXXIX/882/10 RADY MIASTA GDYNI w sprawie nadania nazwy nowej ulicy w Gdyni została przyjęta jednogłośnie: 22 gł. za Ad 4.31Projekt przedstawiła Wiceprzewodnicząca Joanna Zielińska. W Statucie wpisano niegdyś ograniczony zakres działalności zakładu budżetowego „Hala Sportowo – Widowiskowa”. Obecnie należy to zmienić.
Zmiany proponowane do wprowadzenia dotyczą:
- przedmiotu działalności;
- klasyfikacji działalności;
- numerów związanych z aktualnym rozporządzeniem
Autopoprawka: wykreślenie w ust. 2 paragr. 3. słów: „i 2”Projekt omawiany był w gronie członków Komisji Sportu i Dyrektora zakładu.
Opinia Komisji Sportu- pozytywna UCHWAŁA NR XXXIX/883/10 RADY MIASTA GDYNI w sprawie zmiany statutu zakładu budżetowego HALA SPORTOWO – WIDOWISKOWA w Gdyni została przyjęta jednogłośnie: 22 gł. za Ad 5. Sprawozdanie z prac Komisji Oświaty odczytała Przewodnicząca komisji, radna Mirosława Borusewicz:Komisja Oświaty od dnia 25.02.2009 r. do dnia 27.01.2010r. spotkała się 11-krotnie. Na swych posiedzeniach komisja opiniowała projekty uchwał kierowane na sesje Rady Miasta w zakresie oświaty. Komisja omawiała m. in. sprawy dotyczące:
- Rekrutacji 6-latków do szkół i przedszkoli.
- Regulaminu wynagradzania nauczycieli poszczególnych stopni awansu zawodowego, zatrudnionych w szkołach/placówkach prowadzonych przez Gminę Miasta Gdyni.
Komisja uczestniczyła w posiedzeniach wyjazdowych do następujących szkół
- Gimnazjum Nr 3 – maj
- Zespół Szkół Nr 15 – październik
Na rok 2010 komisja zaplanowała nast. posiedzenia wyjazdowe do placówek oświatowych:
- Przedszkole Nr 46 – styczeń;
- Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna – luty
- Przedszkole Nr 28 – marzec;
- Zespół Szkół Nr 11 – kwiecień;
- Szkoła Podstawowa Nr 8 – maj;
- Szkoła Podstawowa Nr 26 – czerwiec;
- I Akademickie Liceum Ogólnokształcące – wrzesień
Członkowie komisji brali również udział w różnego typu uroczystościach w poszczególnych placówkach oświatowych, na zaproszenie dyrektorów gdyńskich placówek oświatowych. Jako przewodnicząca Komisji Oświaty brałam udział w konferencji zorganizowanej przez Centrum Nauki Experyment oraz Instytut Pedagogów Praktyków GWP (Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne) na temat: „6-latki w szkole, co z tego dla uczniów, rodziców, nauczycieli i samorządu lokalnego wynika?”.
Ad 6.Tradycyjnie sprawozdawał Przewodniczący St. Szwabski. W okresie sprawozdawczym nie odbyło się żadne zgromadzenie. Kończy się już budowa sieci punktów zbiórki odpadów nietypowych (dawniej nazywano je niebezpiecznymi, co w wielu przypadkach nie było zasadne). Niebawem czynny będzie punkt na Karwinach, po czym konieczne będzie utworzenie jeszcze tylko jednego punktu w Gdyni – w okolicach Orłowa.
Zarząd związku przystąpił już do prac związanych z absolutorium.
Ad 7.Treść interpelacji odczytanych przez radnych Pawła Stolarczyka i Mariusza Bzdęgę – patrz strona: www.gdynia.pl/władze/rada/5106=htmel
Ad 8.Wiceprzewodniczący Jerzy Miotke poinformował o uroczystościach jakie odbędą się w związku z 84. rocznicą nadania Gdyni praw miejskich.
Radny Andrzej Bień odczytał sprawozdanie Miejskiej Komisji Bezpieczeństwa i Porządku (stanowi załącznik do niniejszego protokołu).
Ad 9.Wolnych wniosków nie zgłoszono.
Ad 10. Termin kolejnej sesji: 17 lutego b.r.; godz. 12 Ad 11.Zamknięcie obrad ogłosił Przewodniczący RMG, dr Stanisław Szwabski.
Na postawie stenogramu zredagowała:insp. Zofia Wnuczko
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający: | Urząd Miasta Gdyni |
Odpowiedzialny za treść: | Magdalena Anuszek |
Wprowadził informację: | Katarzyna Manikowska |
Data wytworzenia informacji: | 14.01.2010 |
Data udostępnienia informacji: | 14.01.2010 |