Rozwój elektrycznego transportu publicznego w Gdyni poprzez zakup elektrycznego taboru wraz z rozbudową infrastruktury oraz budową punktów doładowań
Realizacja projektu dofinansowanego z UE
PRZEDSIĘBIORSTWO KOMUNIKACJI AUTOBUSOWEJ SP. Z O.O. W GDYNIRozwój elektrycznego transportu publicznego w Gdyni poprzez zakup elektrycznego taboru wraz z rozbudową infrastruktury oraz budową punktów doładowań
Projekt realizowany ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 Priorytet: VI Rozwój niskoemisyjnego transportu zbiorowego w miastach. Działanie: 6.1 Rozwój publicznego transportu zbiorowego w miastach.
Cel projektu:
Zwiększenie udziału przyjaznego środowisku transportu publicznego w obsłudze mieszkańców Gdyni poprzez zakup nowoczesnego bezemisyjnego taboru autobusowego i budowę infrastruktury służącej ładowaniu pojazdów, co zwiększy atrakcyjność czystego, bezpiecznego i efektywnego transportu publicznego. Inwestycje objęte projektem spowodują poprawę warunków życia mieszkańców Gdyni i turystów przyjeżdżających do miasta.
Przedmiot projektu:
Przedmiotem projektu jest zakup 24 szt. autobusów elektrycznych, w tym 8 szt. autobusów przegubowych oraz 16 szt. autobusów standardowych;
oraz wybudowanie miejsc i stacji wolnego ładowania częściowo na terenie obecnej zajezdni (dz. nr 849) oraz częściowo na pozyskanej działce przyległej do terenu zajezdni (dz. nr 914). Projekt obejmuje również wybudowanie 7 stacji pantografowych szybkiego ładowania ze stacjami transformatorowymi na 5 istniejących pętlach autobusowych i przystankach krańcowych:
- Dom Marynarza – 2 ładowarki – przystanek krańcowy u zbiegu al. Marszałka Piłsudskiego i ul. Tetmajera;
- Dworzec Morski – Muzeum Emigracji – 1 ładowarka – przystanek krańcowy ul. Polska, Skwer W. Gombrowicza;
- Oksywie Godebskiego – 1 ładowarka – przystanek krańcowy Godebskiego;
- Witomino Leśniczówka – 2 ładowarki – przystanek krańcowy na ul. 2 Morskiego Pułku Strzelców;
- Plac Kaszubski -1 ładowarka- przystanek krańcowy ul. Wójta Radtkego.
Zadanie przewidziano do realizacji od 2021 r. Ładowanie autobusów odbywać się będzie poprzez ładowarki zajezdniowe (wolne ładowanie nocne), a doładowywanie w stacjach ładowania pantografowego (szybkie ładowanie).
Wartość projektu:
Całkowita wartość projektu z VAT - 99.671.820 PLN
Całkowita wartość projektu bez VAT – 81.034.000 PLN
Koszty kwalifikowane - 80.764.000 PLN
Dofinansowanie - 68.649.400 PLN
Jak sygnalizować potencjalne nieprawidłowości lub nadużycia w PO IiŚ 2014-2020?
Instytucja Zarządzająca PO IiŚ wdrożyła i udostępniła mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych. Mechanizm umożliwia zgłaszanie nieprawidłowości poprzez adres e-mail: naduzycia.POIS@mir.gov.pl lub specjalny formularz znajdujący się na stronie internetowej:
http://www.pois.gov.pl/nieprawidlowosci.
Powyższe rozwiązanie przyczyni się do realizacji Programu i ułatwi zgłaszanie nadużyć, mogących mieć negatywny wpływ na jego przebieg. Więcej informacji na temat mechanizmu znajduje się na stronie internetowej Instytucji Zarządzającej.
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający: | Urząd Miasta Gdyni |
Odpowiedzialny za treść: | Lech Żurek |
Wprowadził informację: | Monika Karwowska |
Data wytworzenia informacji: | 26.02.2020 |
Data udostępnienia informacji: | 26.02.2020 |