Inicjatywa Obywatel

Inicjatywa Obywatel31 lipca 2015 r. została uruchomiona inicjatywa „Obywatel". Na stronie https://obywatel.gov.pl/ zostało udostępnionych 101 kart opisujących najbardziej popularne usługi publiczne, jakie administracja rządowa świadczy dla obywateli.

Wśród tych kart znajdują się również karty przybliżające obywatelom funkcjonowanie 19 wybranych rządowych portali tematycznych. Wreszcie informacje jak załatwić sprawę w urzędzie są dostępne w jednym miejscu. Bez podziału na resorty i właściwości, a według spraw życiowych. Opisy procedur są jak najprostsze. Każdy powinien je zrozumieć. Opisy były weryfikowane przez zwykłych obywateli.

W Kancelarii Prezesa Rady Ministrów rozpoczęła działalność Informacja dla Obywatela tj. numer telefonu (222 500 115), pod którym pracownicy Kancelarii Prezesa Rady Ministrów informują obywateli o tym, gdzie załatwiać sprawy urzędowe. Można tam jednocześnie zgłaszać postulaty, uwagi i opinie, co należy zmienić np. w danej procedurze, by ją uprościć.

Na stronie Departamentu Służby Cywilnej Kancelarii Prezesa Rady Ministrów zostały opublikowane, przygotowane w , dwie publikacje: „Komunikacja pisemna" i „Rozpatrywanie sygnałów obywatelskich", stanowiące rekomendacje dla urzędników dotyczące komunikowania się administracji z obywatelami.

Szczegóły: https://dsc.kprm.gov.pl/inicjatywa-obywatel

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający: Urząd Miasta Gdyni
Odpowiedzialny za treść: Ewa Kosakowska
Wprowadził informację: Michał Kowalski
Ostatnio zmodyfikował: Michał Kowalski
Data wytworzenia informacji: 31.07.2015
Data udostępnienia informacji: 02.12.2015
Ostatnia aktualizacja: 02.12.2015
Data aktualizacji Czynność Osoba
02.12.2015 15:47 Korekta Michał Kowalski
02.12.2015 15:45 Dodanie informacji Michał Kowalski