Funkcjonowanie Urzędu Miasta Gdyni

Od 1 czerwca można załatwić więcej spraw bezpośrednio, przy pomocy obsługi na parterze. Warunkiem jest dokonanie wcześniejszej rezerwacji - zgodnie z prawem urząd będzie mógł jednocześnie przyjąć jedną osobę na każde stanowisko obsługi.

Bezpieczne wizyty w urzędzie

Prawo jazdy, rejestracja pojazdu, dowody osobiste, sprawy podatkowe czy meldunki – to tylko część ze spraw, które można już bezpośrednio, w kontakcie z pracownikiem załatwić w Urzędzie Miasta Gdyni. Spotkania z interesantami prowadzone są z zachowaniem rządowych wytycznych i wszelkich zasad bezpieczeństwa.

Od 1 czerwca wizyty prowadzone są w Sali Obsługi Mieszkańców, Urzędzie Stanu Cywilnego oraz w Wydziale Dochodów. Dodatkowo na miejsce spotkań z interesantami wykorzystywane są też pomieszczenia w Miejskiej Informacji Turystycznej, w budynku przy ul. 10 Lutego 24.

Nadal zamknięta pozostanie natomiast Kancelaria Ogólna, stąd wciąż istnieje możliwość skorzystania z wrzutni funkcjonującej przy wejściu głównym do obu budynków magistratu (przy al. Piłsudskiego i przy ul. 10 Lutego).

Mieszkańcy nie mają dostępu na pozostałe kondygnacje urzędu. Pracownicy pozostałych komórek spotykają się z mieszkańcami także w wydzielonych, odpowiednio zabezpieczonych pomieszczeniach na parterach dwóch budynków Urzędu Miasta - przy al. Piłsudskiego i przy ul. 10 Lutego. Wszyscy urzędnicy będą wyposażeni w identyfikatory, środki ochrony osobistej oraz płyny dezynfekcyjne.

Umów się przez telefon lub zarezerwuj termin online

Co ważne, warunkiem skorzystania z bezpośredniej obsługi w Urzędzie Miasta jest wcześniejsze umówienie spotkania.

Kontakt z poszczególnymi komórkami Urzędu Miasta Gdyni możliwy jest drogą elektroniczną (Cyfrowy Urząd, ePUAP) za pomocą e-maila lub telefonicznie.

Infolinia Urzędu Miasta działająca pod numerem 58 626 26 26 od 1 sierpnia pracuje od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00 - 16:00.

Pod adresem gdynia.pl/bip/rezerwacje dostępny jest formularz internetowej rezerwacji wizyt w sprawach z zakresu: rejestracji pojazdów, prawa jazdy, dowodów osobistych, ewidencji ludności oraz urzędu stanu cywilnego.

Co ważne, rejestracja zgonów bieżących w Urzędzie Stanu Cywilnego odbywa się tak, jak dotychczas - od poniedziałku do piątku w godz. 8:00-14:00, bez konieczności wcześniejszego umawiania wizyty w USC. Składanie wniosków o wydanie aktów stanu cywilnego jest możliwe jedynie korespondencyjnie oraz przez wrzutnię na dokumenty w głównym wejściu do Urzędu Miasta przy al. Piłsudskiego. Odbiór osobisty jest niemożliwy - dokumenty są wysyłane na adres podany we wniosku.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający: Urząd Miasta Gdyni
Odpowiedzialny za treść: Piotr Wiśniewski
Wprowadził informację: Michał Kowalski
Ostatnio zmodyfikował: Michał Kowalski
Data wytworzenia informacji: 01.06.2020
Data udostępnienia informacji: 01.06.2020
Ostatnia aktualizacja: 29.07.2020
Data aktualizacji Czynność Osoba
29.07.2020 09:13 Korekta Michał Kowalski
29.07.2020 09:11 Korekta Michał Kowalski