Funkcjonowanie Urzędu Miasta Gdyni

Urząd Miasta Gdyni uruchomi specjalną poczekalnię wewnątrz budynku dla mieszkańców, którzy czekają na wcześniej umówione wizyty. To usprawnienie, które ułatwi załatwianie urzędowych spraw szczególnie w obliczu jesieni i nadchodzącej zimy. W środku pracownik Gdyńskiego Centrum Kontaktu będzie służył pomocą przy dopełnianiu formalności online.

W obliczu trwającej pandemii koronawirusa i rosnącej liczy zachorowań Urząd Miasta Gdyni jest zmuszony nadal funkcjonować w specjalnym trybie, tak aby chronić zarówno mieszkańców, jak i pracowników. Wizyty w urzędzie są w dalszym ciągu możliwe po wcześniejszym zarezerwowaniu terminu, a jesienna, deszczowa pogoda skutecznie utrudnia oczekiwanie w kolejce przed budynkiem urzędu. Aby zapewnić klientom lepsze warunki, w holu głównym gdyńskiego magistratu powstanie poczekalnia dla umówionych mieszkańców.

Poczekalnia powstanie w pobliżu głównego wejścia do budynku przy al. Marszałka Piłsudskiego, zajmując przestrzeń przeznaczoną wcześniej m.in. na kiosk. Przy drzwiach obecny będzie funkcjonariusz Straży Miejskiej, który umożliwi wejście do środka. Mieszkańcy będą mogli poczekać do umówionej godziny wizyty. Zmiany zaczną funkcjonować już od przyszłego tygodnia.

Stoisko Gdyńskiego Centrum Kontaktu będzie szczególnie pomocne dla tych, których sprawy można załatwić elektronicznie zamiast osobistej wizyty w urzędzie. Do tego będzie zachęcał pracownik GCK, który poinstruuje mieszkańców o możliwości korzystania z Cyfrowego Urzędu i ePUAP, zakładania Profilu Zaufanego, zakładania konta mieszkańca i prowadzenia korespondencji z urzędem w sposób elektroniczny.

Warto pamiętać, że nadal funkcjonuje też wrzutnia na dokumenty przy wejściu głównym do obu budynków magistratu (przy al. Piłsudskiego i przy ul. 10 Lutego). Stosunkowo niedawno mieszkańcy Gdyni zyskali jeszcze jedną możliwość: dostarczenie dokumentów za pośrednictwem urzędowego Paczkomatu firmy InPost.

Jak funkcjonuje Urząd Miasta Gdyni w pandemii?


Kontakt z poszczególnymi komórkami Urzędu Miasta Gdyni możliwy jest drogą elektroniczną (Cyfrowy Urząd, ePUAP), za pomocą e-maila lub telefonicznie.

Sprawy on-line

Urząd Miasta Gdyni udostępnia aktualnie ponad 150 usług z możliwością składania wniosków elektronicznie, korzystając z platformy Cyfrowego Urzędu.

Można to zrobić pod adresem http://nasze.miasto.gdynia.pl/cu/.

Aby skorzystać z tej możliwości, należy być posiadaczem bezpiecznego podpisu elektronicznego potwierdzonego certyfikatem kwalifikowanym lub profilu zaufanego. Profil zaufany jest bezpłatnym odpowiednikiem bezpiecznego podpisu elektronicznego.

W serwisie https://obywatel.gov.pl dostępnych jest obecnie 51 usług on-line. Aby skorzystać z platformy należy posiadać profil zaufany lub e-dowód.

Wizyty w urzędzie

W sprawach z zakresu: rejestracji pojazdów, prawa jazdy, dowodów osobistych, ewidencji ludności oraz urzędu stanu cywilnego konieczne jest wcześniejsze umówienie spotkania.

Rezerwacji można dokonać:

  • pod adresem gdynia.pl/bip/rezerwacje
  • za pomocą Konta Mieszkańca pod adresem www.gdynia.pl/konto - konieczność posiadania aktywnej Karty Mieszkańca
  • za pomocą aplikacji gdynia.pl (telefony z systemem android) - konieczność posiadania aktywnej Karty Mieszkańca
  • telefonicznie, pod numerem 58 626 26 26, od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00 – 16:00

Paczkomat

Za pośrednictwem Paczkomatu można składać i odbierać dokumenty w sprawach związanych między innymi z prawem jazdy, rejestracją pojazdu czy dowodem osobistym - więcej pod adresem https://urzad24.inpost.pl/umgdynia.

Gdyński Paczkomat Urząd 24 znajduje się przy budynku magistratu, od strony parkingu przy ulicy Bema.

Jeśli mieszkaniec zdecyduje się na odbiór dokumentów w paczkomacie, InPost poinformuje przez SMS na podany numer telefonu, gdy będą one czekać na odbiór skrzynce maszyny. W wiadomości będzie widoczny kod potrzebny do jej otworzenia oraz maksymalny termin odbioru.

Jeżeli z powodu ograniczeń związanych z wymiarami lub wagą Twojej paczki nie możesz skorzystać z tańszej usługi InPost Urząd24 https://urzad24.inpost.pl/umgdynia, możesz nadać paczkomatem do Urzędu Miasta Gdyni dowolną przesyłkę, korzystając ze strony
https://inpost.pl/SzybkieNadania/, podając następujące dane odbiorcy: Urząd Miasta Gdyni, e-mail: paczkomat@gdynia.pl, telefon:
887050652 i wybierając paczkomat GDY36M (Piłsudskiego 52/54 , 81-382 Gdynia).

Sprawy, w których wnioskodawca może złożyć wniosek oraz odebrać dokumenty za pośrednictwem Paczkomatu:

PRAWO JAZDY

  • wniosek o wydanie zaświadczenia potwierdzającego posiadanie uprawnień
  • złożenie do depozytu dokumentu prawa jazdy
  • złożenie oryginałów badań lekarskich, psychologicznych i kursu reedukacyjnego
  • zgłoszenie rozpoczęcia kursu przez OSK
  • złożenie zaświadczenia o odbyciu kursu przez instruktorów

REJESTRACJA POJAZDÓW

  • wniosek o wydanie dowodu rejestracyjnego z powodu braku miejsc na wpis kolejnego badania technicznego
  • wniosek o wyrobienie wtórnika dowodu rejestracyjnego
  • wniosek o wyrobienie wtórnika karty pojazdu
  • wniosek o wyrobienie wtórnika tablic rejestracyjnych, dodatkowej tablicy na bagażnik
  • wniosek o dokonanie adnotacji w dowodzie rejestracyjnym: HAK, L, GAZ, TAXI
  • wniosek o dokonanie adnotacji o przystosowaniu pojazdu do zasilania gazem
  • zgłoszenie zbycia pojazdu
  • zgłoszenie nabycia pojazdu

EWIDENCJA LUDNOŚCI

  • wniosek o udostępnienie danych z rejestru mieszkańców lub rejestru PESEL

Sprawy, w których wnioskodawca może złożyć wniosek za pośrednictwem Paczkomatu, ale po odbiór decyzji oraz dokumentów musi stawić się osobiście, zgodnie z przepisami:

PRAWO JAZDY

  • wniosek o wydanie profilu kandydata na kierowcę (PKK)

REJESTRACJA POJAZDÓW

  • wniosek o zarejestrowanie pojazdu nowego
  • wniosek o zarejestrowanie pojazdu używanego sprowadzonego z zagranicy
  • wniosek o rejestrację pojazdu używanego zakupionego w Polsce (z tym, że złożenie wniosku o przerejestrowanie pojazdu wiąże się z unieruchomieniem pojazdu na czas załatwiania sprawy przez UM, gdyż do wniosku należy załączyć również tablice rejestracyjne)
  • wniosek o powtórną rejestrację pojazdu sprowadzonego z zagranicy
  • wniosek o rejestrację pojazdu zabytkowego
  • wniosek o rejestrację czasową pojazdu
  • wniosek o wyrejestrowanie pojazdu z powodu demontażu
  • wyrejestrowanie pojazdu z powodu kasacji za granicą
  • wyrejestrowanie pojazdu z powodu kradzieży
  • wyrejestrowanie pojazdu z powodu wywozu pojazdu z kraju lub jego zbycia

EWIDENCJA LUDNOŚCI

  • podanie o wymeldowanie lub zameldowanie w trybie administracyjnym
  • wydanie zaświadczenia (o zameldowaniu, wymeldowaniu, liczbie osób zameldowanych w lokalu/budynku)

DOWODY OSOBISTE

  • wniosek o wydanie zaświadczenia z akt dowodów osobistych - archiwum Urzędu Miasta Gdyni

LICENCJE ORAZ ZEZWOLENIA NA WYKONYWANIE TRANSPORTU DROGOWEGO

  • wniosek o wydanie licencji na krajowy transport drogowy w zakresie przewozu osób taksówką na terenie gminy miasta Gdyni
  • wniosek o wydanie zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego rzeczy/osób
  • wniosek o wydanie licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy (spedycja)
  • wniosek o wydanie zaświadczenia na przewozy drogowe na potrzeby własne rzeczy/osób

ZEZWOLENIA NA SPRZEDAŻ ALKOHOLU

  • wniosek o wydanie zezwolenia na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający: Urząd Miasta Gdyni
Odpowiedzialny za treść: Piotr Wiśniewski
Wprowadził informację: Michał Kowalski
Ostatnio zmodyfikował: Michał Kowalski
Data wytworzenia informacji: 01.06.2020
Data udostępnienia informacji: 01.06.2020
Ostatnia aktualizacja: 09.10.2020
Data aktualizacji Czynność Osoba
09.10.2020 11:49 Korekta Michał Kowalski
09.10.2020 11:48 Korekta Michał Kowalski
08.10.2020 08:11 Aktualizacja treści Michał Kowalski
06.10.2020 12:36 Korekta Michał Kowalski
24.09.2020 15:14 Korekta Michał Kowalski
24.09.2020 15:13 Aktualizacja treści Michał Kowalski
29.07.2020 09:13 Korekta Michał Kowalski
29.07.2020 09:11 Korekta Michał Kowalski