Protokół z posiedzenia Komisji Polityki Rodzinnej, Pomocy Społecznej i Zdrowia w dniu 25 października 2016 r.
Protokół z posiedzenia
Komisji Polityki Rodzinnej, Pomocy Społecznej i Zdrowia
25 października 2016 r.
Spotkanie komisji odbyło się w siedzibie Miejskiej Stacji Pogotowia Ratunkowego w Gdyni, ul. Żwirki i Wigury.
Gospodarzem spotkania była pani dyr. Beata Pająk – Michalik.
Miejska Stacja Pogotowia Ratunkowego w Gdyni posiada 7 zespołów ratownictwa medycznego: 2 zespoły specjalistyczne – zespoły specjalistyczne, w skład których wchodzą co najmniej trzy osoby uprawnione do wykonywania medycznych czynności ratunkowych, w tym lekarz systemu oraz pielęgniarka systemu lub ratownik medyczny oraz 5 zespołów podstawowych – zespoły podstawowe, w skład których wchodzą co najmniej dwie osoby uprawnione do wykonywania medycznych czynności ratunkowych, w tym pielęgniarka systemu lub ratownik medyczny. Zespoły stacjonują w różnych miejscach miasta Gdyni ze względu na zmniejszenie czasu dojazdu do osoby potrzebującej nagłej pomocy medycznej lub będącej w stanie nagłego zagrożenia życia lub zdrowia.
W odpowiedzi na wymogi ustawowe oraz potrzeby ludności zwiększono zatrudnienie o 24 osoby, a także obiekt został wyposażony w serwerownię i komputery. Przepisy narzuciły wyposażenie każdej karetki w urządzenie do dekompresji klatki piersiowej (koszt ok. 50 – 60 tyś. zł.) oraz krzesełka kardiologiczne. W karetkach pracują składy 3 – 4 osobowe. Brakuje lekarzy, nie ma specjalistów z II. stopniem specjalizacji. Do pracy w pogotowiu zniechęca często kontakt z trudnym, agresywnym pacjentem.
Od 28 listopada br. ma funkcjonować tylko jedna dyspozytornia w Gdańsku, co spowoduje redukcję etatów, czego pani Dyrektor chce uniknąć.
W samej siedzibie pogotowia problemem jest zalewana piwnica. W sferze życzeń pozostają garaże i profesjonalna myjnia dla karetek oraz kostka brukowa na wjeździe.
Inwestycje dostosowawcze do ustawy oraz dążenie do podniesienia komfortu pacjentów trwają w miarę uzyskiwania środków. Celem jest również uzyskanie kontraktu na świadczenie usług medycznych.
Po zwiedzeniu obiektu i obejrzeniu floty ratunkowej, pani Przewodnicząca podziękowała za sympatyczne spotkanie deklarując w imieniu komisji wsparcie przy uzyskaniu środków finansowych.
Przewodnicząca komisji
Beata Szadziul