Deklaracja dostępności serwisu Biuletynu Informacji Publicznej miasta Gdyni
Deklaracja dostępności
Urząd Miasta Gdyni zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej miasta Gdyni zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej BIP Urzędu Miasta Gdyni.Data publikacji strony internetowej:06.03.2017
Data ostatniej dużej aktualizacji: grudzień 2018.
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
Treści niedostępne
- zamieszczone na stronie publikacje w formie plików PDF nie są dostępne cyfrowo w całości
1. wersję kontrastową,
2. możliwość zmiany rozmiaru tekstu,
3. focus wokół elementów nawigacyjnych,
4. wyróżnienie odnośników,
5. mapa strony.
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia: 2020-03-20
- Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2024-03-27
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Michał Kowalski- E-mail: m.kowalski@gdynia.pl
- Telefon: 58 668 21 09
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:- Organ nadzorujący: Zespół ds. dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w obiektach użyteczności publicznej należących do Gminy Miasta Gdyni
- Adres: Urząd Miasta Gdyni, aleja Marsz. Piłsudskiego 52/54, 81-382 Gdynia
- E-mail: dostepnosc@gdynia.pl
- Telefon: 58 527-38-20
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
I. Budynek mieszczący się przy al. Marszałka Piłsudskiego 52-54Wejście od al. Marszałka Piłsudskiego
1. Wejście główne:
a) wejścia zapewniające swobodny dostęp osobom ze szczególnymi potrzebami w tym osobom z niepełnosprawnością ruchową. Wejście bezpośrednio z chodnika, bez barier architektonicznych;
b) możliwość pozyskania informacji w punkcie Informacji;
2. Opis dostępności komunikacji poziomej i pionowej:
Korytarze zapewniają swobodne przemieszczanie się, schody szerokie oznaczone kontrastową taśmą. W budynku znajdują się 2 windy, w których panel zawiera informacje w piśmie wypukłym i alfabecie Braille'a. Informację głosową posiada 1 winda.
3. Opis dostosowań:
a) pochylnia prowadząca do sali obsługi mieszkańców i kas urzędu,
b) wszelkich informacji udzieli pracownik Punktu Informacji;
4. Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób z niepełnosprawnością:
bezpośrednio przy budynku znajduje się pięć bezpłatnych miejsc postojowych dedykowanych osobom z niepełnosprawnością;
5. Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach:
każdy może wejść do budynku z psem asystującym lub psem przewodnikiem;
6. Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu:
Tłumacz Polskiego Języka Migowego jest dostępny online, w poniedziałki i piątki w godzinach od 9.00 do 15.00. Link do strony: https://tlumacz.um.gdynia.pl.
7. Toaleta:
na parterze budynku obok Biura Podawczego znajduje się toaleta dostępna dla osób z niepełnosprawnością wyposażona w przewijak dla dzieci.
Wejście od ulicy Świętojańskiej
1. Wejście boczne- (Urząd Stanu Cywilnego i Banku):
a) wejścia do budynku bezpośrednio z chodnika,wewnątrz znajdują się schody (pierwszy i ostatni stopień oznaczony kontrastową taśmą ). Istnieje możliwość skorzystania z platformy przyschodowej
b) możliwość bezpośredniego kontaktu z pracownikiem Straży Miejskiej
Wejście od ulicy Bema
1. Wejście boczne:
a) przeznaczone dla pracowników Urzędu i dostawców, dostępne bezpośrednio z chodnika, przy wejściu winda (opisana wcześniej),
b) możliwość bezpośredniego kontaktu z pracownikiemStraży Miejskiej
II. Budynek mieszczący się przy ulicy 10 Lutego 24
1. Wejście główne:
a) Wejście zapewniające swobodny dostęp osobom ze szczególnymi potrzebami w tym osobom z niepełnosprawnością ruchową. Wejście bezpośrednio z chodnika, bez barier architektonicznych; możliwość bezpośredniego kontaktu z pracownikami Straży Miejskiej;
2. Opis dostępności komunikacji poziomej i pionowej:
korytarze zapewniają swobodne przemieszczanie się, schody szerokie z oznaczeniem kontrastowym krawędzi pierwszego i ostatniego stopnia W budynku znajdują się 2 windy dostępne dla osób poruszających się na wózku. 1 winda zlokalizowana przy wejściu z panelem nieuwzględniającym informacji dotykowej oraz głosowej. Dostęp do 2 windy z poziomu piętra. Winda posiada informację głosową i panel dotykowy, nieuwzględniający informacji dotykowej.
3. Opis dostosowań:
wszelkich informacji może udzielać osoba zatrudniona w portierni.
4. Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób z niepełnosprawnością:
Naprzeciwko budynku znajdują się dwa bezpłatne miejsce parkingowe dedykowane osobom z niepełnosprawnością.
5. Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach:
każdy może wejść do budynku z psem asystującym lub psem przewodnikiem.
6. Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu:
Tłumacz Polskiego Języka Migowego jest dostępny online, w poniedziałki i piątki w godzinach od 9.00 do 15.00. Link do strony: https://tlumacz.um.gdynia.pl.
7. Toaleta: W budynku na ul. 10 lutego 24 nie ma dostępnej toalety dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim.
Aplikacje mobilne
Urząd Miasta Gdyni udostępnia następujące aplikacje mobilne:
- Aplikacja Gdynia.pl
- Gdynia City Guide
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający: | Urząd Miasta Gdyni |
Odpowiedzialny za treść: | Piotr Wiśniewski |
Wprowadził informację: | Michał Kowalski |
Ostatnio zmodyfikował: | Michał Kowalski |
Data wytworzenia informacji: | 31.03.2020 |
Data udostępnienia informacji: | 31.03.2020 |
Ostatnia aktualizacja: | 27.03.2024 |
Data aktualizacji | Czynność | Osoba |
---|---|---|
27.03.2024 11:05 | Korekta | Michał Kowalski |
27.03.2024 11:03 | Korekta | Michał Kowalski |
27.03.2024 11:02 | Korekta | Michał Kowalski |
27.03.2024 10:57 | Aktualizacja treści | Michał Kowalski |
27.03.2024 10:50 | Korekta | Michał Kowalski |
27.03.2024 10:48 | Korekta | Michał Kowalski |
30.11.2023 20:41 | Aktualizacja treści | Beata Pukło |
03.11.2023 10:39 | Korekta | Michał Kowalski |
03.04.2023 15:38 | Aktualizacja treści | Michał Kowalski |
07.03.2022 10:43 | Aktualizacja treści | Kamila Ciechorska |
07.03.2022 10:43 | Aktualizacja treści | Kamila Ciechorska |
07.03.2022 10:39 | Aktualizacja treści | Kamila Ciechorska |
05.11.2021 12:38 | Aktualizacja treści | Michał Kowalski |
18.03.2021 15:10 | Aktualizacja treści | Michał Kowalski |
24.04.2020 12:18 | Korekta | Michał Kowalski |
24.04.2020 12:01 | Korekta | Michał Kowalski |
01.04.2020 08:30 | Korekta | Michał Kowalski |
31.03.2020 17:11 | Dodanie informacji | Michał Kowalski |