Deklaracja dostępności serwisu Biuletynu Informacji Publicznej miasta Gdyni
Deklaracja dostępności
Urząd Miasta Gdyni zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej miasta Gdyni zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej BIP Urzędu Miasta Gdyni.Data publikacji strony internetowej:06.03.2017
Data ostatniej dużej aktualizacji: grudzień 2018.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
- zamieszczone na stronie publikacje w formie plików PDF nie są dostępne cyfrowo w całości
1. wersję kontrastową,
2. możliwość zmiany rozmiaru tekstu,
3. focus wokół elementów nawigacyjnych,
4. wyróżnienie odnośników,
5. mapa strony.
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Oświadczenie sporządzono dnia: 30.03.2020 r. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest Michał Kowalski, adres poczty elektronicznej m.kowalski@gdynia.pl. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2
miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie. Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
I. Budynek mieszczący się przy al. Marszałka Piłsudskiego 52-54Wejście od al. Marszałka Piłsudskiego
1. Wejście główne:
a) wejścia zapewniające swobodny dostęp osobom ze szczególnymi potrzebami w tym osobom z niepełnosprawnością ruchową. Wejście bezpośrednio z chodnika, bez barier architektonicznych;
b) możliwość pozyskania informacji w punkcie Informacji;
2. Opis dostępności komunikacji poziomej i pionowej:
Korytarze zapewniają swobodne przemieszczanie się, schody szerokie oznaczone kontrastową taśmą. W budynku znajdują się 2 windy, w których panel zawiera informacje w piśmie wypukłym i alfabecie Braille'a. Informację głosową posiada 1 winda.
3. Opis dostosowań:
a) pochylnia prowadząca do sali obsługi mieszkańców i kas urzędu,
b) wszelkich informacji udzieli pracownik Punktu Informacji;
4. Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób z niepełnosprawnością:
bezpośrednio przy budynku znajduje się pięć bezpłatnych miejsc postojowych dedykowanych osobom z niepełnosprawnością;
5. Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach:
każdy może wejść do budynku z psem asystującym lub psem przewodnikiem;
6. Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu:
Tłumacz Polskiego Języka Migowego jest dostępny online, w poniedziałki i środy w godzinach od 9.00 do 15.00. Link do strony: https://tlumacz.um.gdynia.pl.
7. Toaleta:
na parterze budynku obok Biura Podawczego znajduje się toaleta dostępna dla osób z niepełnosprawnością wyposażona w przewijak dla dzieci.
Wejście od ulicy Świętojańskiej
1. Wejście boczne- (Urząd Stanu Cywilnego i Banku):
a) wejścia do budynku bezpośrednio z chodnika,wewnątrz znajdują się schody (pierwszy i ostatni stopień oznaczony kontrastową taśmą ). Istnieje możliwość skorzystania z platformy przyschodowej
b) możliwość bezpośredniego kontaktu z pracownikiem Straży Miejskiej
Wejście od ulicy Bema
1. Wejście boczne:
a) przeznaczone dla pracowników Urzędu i dostawców, dostępne bezpośrednio z chodnika, przy wejściu winda (opisana wcześniej),
b) możliwość bezpośredniego kontaktu z pracownikiemStraży Miejskiej
II. Budynek mieszczący się przy ulicy 10 Lutego 24
1. Wejście główne:
a) Wejście zapewniające swobodny dostęp osobom ze szczególnymi potrzebami w tym osobom z niepełnosprawnością ruchową. Wejście bezpośrednio z chodnika, bez barier architektonicznych; możliwość bezpośredniego kontaktu z pracownikami Straży Miejskiej;
2. Opis dostępności komunikacji poziomej i pionowej:
korytarze zapewniają swobodne przemieszczanie się, schody szerokie z oznaczeniem kontrastowym krawędzi pierwszego i ostatniego stopnia W budynku znajdują się 2 windy dostępne dla osób poruszających się na wózku. 1 winda zlokalizowana przy wejściu z panelem nieuwzględniającym informacji dotykowej oraz głosowej. Dostęp do 2 windy z poziomu piętra. Winda posiada informację głosową i panel dotykowy, nieuwzględniający informacji dotykowej.
3. Opis dostosowań:
wszelkich informacji może udzielać osoba zatrudniona w portierni.
4. Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób z niepełnosprawnością:
Naprzeciwko budynku znajdują się dwa bezpłatne miejsce parkingowe dedykowane osobom z niepełnosprawnością.
5. Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach:
każdy może wejść do budynku z psem asystującym lub psem przewodnikiem.
6. Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu:
Tłumacz Polskiego Języka Migowego jest dostępny online, w poniedziałki i środy w godzinach od 9.00 do 15.00. Link do strony: https://tlumacz.um.gdynia.pl.
7. Toaleta:
W budynku na ul. 10 lutego 24 nie ma dostępnej toalety dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim.
Aplikacja mobilna
Urząd Miasta Gdyni udostępnia następujące aplikacje mobilne:- gdynia.pl w wersji dla systemu android
- gdynia.pl w wersji dla systemu iOS
Aplikacja mobilna jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z pwoodu zniezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
- występują informacje zaprogramowane w nieprawidłowej kolejności,
- występują elementy tekstowe i nietekstowe o zbyt niskim kontraście względem tła,
- na niektórych ekranach aplikacji brak jest konsekwentnej nawigacji,
- na niektórych ekranach aplikacji brak jest konsekwentnej identyfikacji,
- występują przyciski z nieprawidłowo przypisaną etykietą,
- występują elementy (kontrolki) interaktywne („klikalne”) bez przypisanej roli,
- „zaznaczony” (gwiazdka wypełniona) status i etykieta powinny brzmieć „Usiń z ulubionych”.
Alternatywny dostęp do treści aplikacji mobilnej gdynia.pl jest zapewniony na Koncie Mieszkańca.
Oświadczenie sporządzono dnia 5 listopada 2021 r. na podstawie Raportu z badania dostępności.
Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2023-11-03
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający: | Urząd Miasta Gdyni |
Odpowiedzialny za treść: | Piotr Wiśniewski |
Wprowadził informację: | Michał Kowalski |
Ostatnio zmodyfikował: | Beata Pukło |
Data wytworzenia informacji: | 31.03.2020 |
Data udostępnienia informacji: | 31.03.2020 |
Ostatnia aktualizacja: | 30.11.2023 |
Data aktualizacji | Czynność | Osoba |
---|---|---|
30.11.2023 20:41 | Aktualizacja treści | Beata Pukło |
03.11.2023 10:39 | Korekta | Michał Kowalski |
03.04.2023 15:38 | Aktualizacja treści | Michał Kowalski |
07.03.2022 10:43 | Aktualizacja treści | Kamila Ciechorska |
07.03.2022 10:43 | Aktualizacja treści | Kamila Ciechorska |
07.03.2022 10:39 | Aktualizacja treści | Kamila Ciechorska |
05.11.2021 12:38 | Aktualizacja treści | Michał Kowalski |
18.03.2021 15:10 | Aktualizacja treści | Michał Kowalski |
24.04.2020 12:18 | Korekta | Michał Kowalski |
24.04.2020 12:01 | Korekta | Michał Kowalski |
01.04.2020 08:30 | Korekta | Michał Kowalski |
31.03.2020 17:11 | Dodanie informacji | Michał Kowalski |